نصب بازی کنسول
رپورتاژ

تفاوت گوشی ورتو اورجینال و های کپی چیست

تفاوت گوشی ورتو اورجینال و های کپی چیست؟

گوشی ورتو در حال حاضر معیاری برای نشان دادن افراد ثروتمند شده است و این برند منحصر به فرد که متعلق به یک شرکت بریتانیایی است در حال تولید گوشی های لاکچری می باشد. شرکت ورتو به وسیله شرکت نوکیا تاسیس شده است، اما بعدا این کمپانی بزرگ شرکت ورتو را به بخشی خصوصی که در سوئد وجود داشت فروخت و نوکیا بخشی از درصد فروش این گوشی ها که چیزی حول و حوش 10 درصد بود را به خود اختصاص داد. هدف برند ورتو ارائه گوشی هایی با کیفیت و دارای ظاهری لاکچری پسند می باشد. در این مقاله سعی داریم شما را با تفاوت گوشی ورتو اورجینال و های کپی و ویژگی های این گوشی های منحصر به فرد آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

تفاوت گوشی ورتو اورجینال و های کپی چیست
تفاوت گوشی ورتو اورجینال و های کپی چیست

گوشی های ورتو به چند دسته تقسیم می شوند؟

انواع گوشی های ورتو شامل موارد زیر  می شوند:

  • سیگنچر: گوشی های سیگنچر خود به دو دسته دیگر تقسیم می شوند که به صورت معمولی و یا لمسی می باشند. در گوشی های سیگنچر لمسی از سیستم عامل اندروید استفاده شده است. این مدل از محبوبیت بالایی برخوردار است و در سال 20033 طراحی و تولید شده است، دارای مشخصاتی از جمله مواد زیر می باشد:
  • از تکنولوژی G2 یا GSM در ساخت آن استفاده شده است.
  • دارای صفحه نمایش TFD می باشد.
  • دارای مموری کارت نمی باشد.
  • مخاطبین آن می توانند به 1000 نفر هم برسند.
  • دارای ظرفیت 100 پیامک می باشد.
  • دارای بلوتوث و رادیو نمی باشد.

در بازه زمانی ساخت این گوشی، سایر گوشی های بازار دارای همچین امکاناتی نبودند و گوشی های ورتو از مزیت های بیشتری نسبت به رقیبانشان در بازار برخوردار بودند، ولی در دوره های بعدی این گوشی ها دارای امکانات ضعیف تری بودند.

نوعی از آن که شامل مدل سیگنچر کبرا می باشد، دارای بدنه ای از جنس طلا است در واقع از دلایل اصلی محبوب بودنش  این است که در ساخت آن از 400 قطعه یاقوت کبود استفاده شده است و زیبایی بی نظیری به آن بخشیده است. شرکت سازنده گوشی های ورتو قصد دارد 8 مدل دیگر از سیگنچر کبرا را به بازار ارائه کند.

  • ورتو فراری جی تی: در ساخت مدل فراری ورتو از بدنه ای تیتانیومی استفاده شده است و از آلیاژ های ماشین فراری در ساخت بدنه این نوع گوشی ورتو استفاده شده است. در پشت بدنه این گوشی از چرم استفاده شده است که مشابه چرم صندلی ماشین فراری است، اگر دارای کارت گارانتی باشید می توانید هر 6 ماه یک بار به نمایندگی های معتبر گوشی ورتو مراجعه کنید و و بخش چرمی آن را عوض کنید.

در سال 2015 برند ورتو ورژن دیگری از خود را روانه بازار کرد و دیگر بعد از آن نسخه جدیدی وارد بازار نشد، هرچند در کشور چین نمونه های فیک و های کپی این مدل در چین وجود دارند که در هنگام خرید باید این موضوع توجه زیادی کنیم تا نمونه ای تقلبی آن را خریداری نکنیم. در ادامه می خواهیم گوشی های اندرویدی ورتو را به شما معرفی کنیم که شامل موارد زیر می باشند:

  • ورتو اسنت: این گوشی یک سال بعد از مدل سیگنچر وارد بازار شد، یعنی در سال 2004 و نسبت به مدل قبل خود جذابیت زیادی نداشت. دارای ظرفیت باتری بسیار کم و حدود 780 میلی آمپر است و از آلیاژ های گران قیمتی هم چون فولاد ضد زنگ، فلز مایع و یاقوت کبود در ساخت آنها استفاده شده است.
  • ورتو دیاموند: این گوشی ورتو دکمه ای است و دارای قیمت بسیار بالا و نجومی می باشد. در سال 2005 طراحی و روانه بازار شد و بسیار به مدل سیگنچر از لحاظ شکل و قابلیت های فنی شبیه بود. تنها تفاوت آن با سیگنچر نگین های مختلفی بود که در حاشیه های آن به کار رفته بود.
  • ورتو سیگنچر اس: نسبت به مدل قبلی خود 3 سال اختلاف زمانی و دارای امکانات بیشتری است. قابلیت ذخیره کردن 1000 مخاطب و یک حافظه داخلی 1 گیگابایتی است، هم چنین دارای امکاناتی هم چون بلوتوث می باشد و از لحاظ قیمتی به ورتو دیاموند شبیه است. این گوشی ها دارای امکاناتی شبیه به سری های اول گوشی های نوکیا می باشند، در واقع می توان گفت که این گوشی ها دارای مزایا و خصوصایت ویژه ای نیستند.
تفاوت گوشی ورتو اورجینال و های کپی چیست
تفاوت گوشی ورتو اورجینال و های کپی چیست

معمولا افرادی همچون مدیران و سران شرکت های بزرگ و برند به دنبال خرید گوشی های ورتو هستند، تا بتوانند از این طریق خود را خاص و منحصر به فرد نشان دهند، یا افرادی که دارای گوشی آیفون و یا گوشی سطح بالای دیگری هستند و از این گوشی های ورتو تنها می خواهند برای حفظ پرستیژ کاری خود استفاده کنند.

  • ورتو سیگنچر تاچ 2015: این مدل از گوشی های ورتو دارای صفحه نمایش 5.2 اینچی می باشند و وزنی معادل 225 گرم دارند. این گوشی ها دارای نسخه اندرویدی 5.1 می باشند و شبکه پشتیبانی آن ها LTE است. حافظه داخلی به کار رفته درون این گوشی ها 64 گیگابایت است و دوربینی 21 مگا پیکسلی دارند. ظرفیت باتری به کار رفته در آن ها 3160 میلی آمپر ساعت است و قیمتی حول و حوش 9000 یورو دارند.
    تفاوت گوشی ورتو اورجینال و های کپی چیست
    تفاوت گوشی ورتو اورجینال و های کپی چیست
  • ورتو استر: این مدل از گوشی هایی ورتو در سال 2014 طراحی و به بازار هدف ارائه شدند. دارای صفحه نمایش 4.7 اینچی و وزنی معادل 193 گرم هستند. نسخه اندروید آن ها 4.4.2 است و به وسیله LTE شبکه آن ها پشتیبانی می شود. دارای 64 گیگا بایت حافظه داخلی و یک دوربین 13 مگا پیکسلی هستند. باتری به کار رفته درون آن ها 2275 میلی آمپر و قیمتی حول و حوش 5440 یورو دارند.
    تفاوت گوشی ورتو اورجینال و های کپی چیست
    تفاوت گوشی ورتو اورجینال و های کپی چیست
  • ورتو سیگنچر تاچ یا لمسی: در سال 2014 ساخته شدند و دارای صفحه نمایش 4.7 اینچی می باشند، وزن این گوشی های ورتو معادل 192 گرم است و ورژن اندروید آن ها 4.4.2 می باشد، توسط LTE شبکه آنها پشتیبانی می شود و دارای حافظه داخلی 64 گیگابایت و دوربین 13 مگاپیکسلی هستند، باتری به کار رفته درون آن ها دارای 2275 ملی آمپر ساعت ظرفیت است و قیمتی حول و حوش 8290 یورو دارند.
  • VERTU CONSTELLATION: در اکتبر 2013 طراحی شدند، دارای صفحه نمایش 4.3 اینچی و وزنی معادل 179 گرم هستند. نسخه اندرویدی آن ها 4.2.2 و دارای پشتیبان شبکه HSPA می باشند. حافظه داخلی این گوشی ها 32 گیگا بایت است و و دارای دوربینی 13 مگا پیکسلی و ظرفیت باتری 1800 میلی آمپر ساعت هستند، قیمتی حول و حوش 500 یورو دارند.
  • ورتو TI: در فوریه 2013 طراحی شدند و دارای صفحه نمایش 3.7 اینچی هستند. نسخه اندروید آن ها 4 است و دارای پشتیبان شبکه HSPA می باشند. حافظه داخلی 64 گیگابایت و دوربین 8 مگا پیکسلی دارند. قیمت این گوشی ها حول و حوش 7900 یورو است.
  • ورتو CONSTELLATION: در اکتبر 2011 طراحی و ساخته شدند و دارای صفحه نمایش 3.5 اینچی هستند. وزنی معادل 164 الی 199 گرم دارند و دارای پشتیبانی شبکه HSPA می باشند. دوربین به کار رفته درون آن ها 8 مگا پیکسلی است، ظرفیت باتری آن ها 1200 میلی آمپر است و قیمتی حول و حوش 2330 یورو دارند.
  • ورتو فراری GT: در ژانویه 2011 ساخته و طراحی شدند. دارای صفحه نمایش 2 اینچی و وزنی معادل 187 گرم می باشند. از شبکه HSPA پشتیبانی می کنند و حافظه داخلی 32 گیگابایتی دارند. دوربین به کار رفته درون آن ها 5 مگا پیکسل است، ظرفیت باتری آن ها به گونه ای است که می توان به مدت 4 ساعت با شبکه 3G با آن صحبت کرد.

 

مزایا و معایب گوشی های ورتو چیست؟

افرادی که به دنبال خرید ابزار و وسایل لاکچری هستند شاید زیاد به امکانات به کار رفته درون آن توجهی نکنند، استفاده از این گوشی ها برای آنها مناسب است. در واقع می توان گفت امکانات این گوشی در حدی کم است که حتی کودک 2 ساله برای بازی کردن هم آن را نمی پسندد. این خود علتی بود که برند ورتو با بهره گیری از فلزات و بدنه های گران قیمت تلاش می کند نقاط ضعف و امکانات ضعیف گوشی های خود را پنهان کند.

از معایب این گوشی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از کارت SD پشتیبانی نمی کنند.
  • دارای ال سی دی با کیفیت بسیار پایینی هستند.
  • دوربین اصلی به کار رفته درون آن ها دارای کیفیت بسیار پایینی می باشد.

 چگونه می توان گوشی ها ورتو اصل را از های کپی تشخیص داد؟

این برند که از معتبرترین و معروف ترین برند های گوشی موجود در جهان است در کنار برند های معروف دیگری هم چون سامسونگ و اپل فعالیت می کند. اما به گونه ای متفاوت در حال فعالیت است و دارای گوشی های لاکچری و بسیار گران می باشد، تنها افراد ثروتمند در دنیا قادر به خرید آن می باشند و در ساخت آن ها از طلا و جواهرات گران قیمتی که ارزشی بیشتر از 50 هزار دلار دارند به کار رفته است.

اگر می خواهید گوشی های ورتو اصلی را از های کپی تشخیص دهید باید به نکاتی توجه کنید تا خریدی مطمئن و خوب داشته باشید این نکات شامل موارد زیر می شوند:

  • در ابتدا فروشگاه معتبری را پیدا کنید و یا با نمایندگی رسمی برند ورتو در ایران تماس بگیرید. معمولا سایت های آنلاین اینترنتی و یا فروشگاه های گوشی موبایل برند گران قیمتی مانند ورتو را خریداری نمی کنند؛ بهتر است به دنبال نمایندگی رسمی خود این برند باشید و از روش های مختلفی جهت تشخیص ورتو اصل از تقلبی استفاده کنید که حتی کلاهبرداران هم با آن ها آشنا نیستند.

ورتو اگر اورجینال شرکتی باشد که با نام های دیگری هم چون لیمیتد کارخانه ای و یا های کپی درجه یک هم از آن یاد می شود نمونه هایی از آن در بازار وجود دارند که با اصل این گوشی فرق چندانی ندارند و توسط کشور چین ساخته می شوند.

از نظر رنگ، وزن و منو کاملا شبیه نمونه های اصلی این گوشی هستند و حتی وقتی در کنار هم قرار می گیرند نمی توان تشخیص داد که کدام گوشی اصل و کدام های کپی می باشد. اگر می خواهید طرح ها و مدل های مختلف این نمونه ها را مشاهده کنید می توانید به فروشگاه سفیران مراجعه کنید و از نظرات تخصصی کارشناسان آن ها بهره مند شوید.

  • به کیفیت محصول خریداری شده توجه کنید، در ساخت محصولات این برند از مواد و متریال بسیار مرغوبی استفاده شده است و اگر گوشی دارای مواد پلاستیکی باشد قطعا تقلبی است. ورتو های تقلبی از لحاظ کیفیت در سطح بسیار پایینی قرار دارند و دارای قیمتی بین 1 تا 6 میلیون می باشند.
  • به وزن محصول توجه کنید معمولا گوشی های ورتو اصل سنگین وزن هستند. به فلز و قاب گوشی خود توجه دقت کنید گوشی که اصل باشد در ساخت آن از چرم طبیعی استفاده شده است و اگر زیر چرم این گوشی اثری از گرد و غبار باشد یعنی به طور قطع این گوشی تقلبی است. اگر گوشی دارای نقصی باشد از خرید آن اجتناب کنید.
  • در ساخت قطعات ورتو از قطعات بسیار با کیفیتی استفاده شده است که با دقت فراوانی مونتاژ و روی هم فیکس شده اند. به دکمه های گوشی توجه کنید باید به نرمی و راحتی کار کنند و هیچ صدای غیر معمولی ندهند. از روی شکل دکمه ها هم می توانید متوجه شوید که گوشی تقلبی یا اصلی است، در گوشی ورتوی اصل تمامی عدد ها و حروف روی صفحه کلید به وسیله لیزر چاپ شده اند و از رنگ برای آن استفاده نشده است. هرگز با چسب چسبانده نشده اند و همگی یک شکل و یک دست هستند.

گوشی های ورتو اصل دست ساز هستند و معمولا آکبند آن به ندرت یافت می شود، قیمتی بین 110 تا 3 میلیارد دارند که شما با مراجعه به فروشگاه سفیران می توانید به نمونه های آکبند گوشی ورتو دسترسی داشته باشید.

  • همه برند های گوشی ورتو دارای دکمه ای در کنار خود هستند، شما باید بررسی کنید که این دکمه کار می کند یا خیر؟ شما هنگامی که بر روی این دکمه کلیک می کنید به هر اطلاعاتی در رابطه با شرکت سازنده ورتو دسترسی پیدا خواهید کرد و می توانید با کارشناسان و متخصصان آن ارتباط برقرار کنید.

وجود یاقوت کبود در گوشی ورتو چه مزیتی دارد؟

افردای که به این گوشی ها نگاه می کنند تنها یک گوشی ساده می بینند که دارای شیشه ای شیک و قشنگ است ولی در واقع این گونه نیست، یاقوت کبود به کار رفته درون آن بسیار ارزشمند است، یاقوت بعد از الماس از دومین سنگ های قیمتی روی زمین است. اگر می خواهید یاقوت کبود این گوشی را تهیه کنید باید مقداری از بلور دانه را در کوره ای با دمای 2000 درجه حرارت دهید. اکسید آلومینیوم را بر روی این ماده مذاب بریزید تا بلور های یاقوت به آرامی تشکیل شوند.

تفاوت گوشی ورتو اورجینال و های کپی چیست
تفاوت گوشی ورتو اورجینال و های کپی چیست

پیمودن این مراحل کاری سخت و طاقت فرسا است و زمان زیادی می برد. حول و حوش دو هفته ای برای درست کردن آن زمان صرف می شود بعد از آن نیاز به برش و خرد کردن دارند و سپس صیقل داده می شوند. در واقع می توان گفت برای درست کردن هر صفحه نمایش حدود 6 ماه زمان لازم است، اما در نهایت صفحه ای آماده می شود که دچار هیچ خط و خشی و ضربه ای نخواهد شد و از شیشه 5 برابر بیشتر سختی دارد.

شباهت بین ورتو با ساعت:

در ساخت گوشی ورتو از ساعت های آنالوگ استفاده می شود و کمی قدیمی به نظر می رسد. اما دارای کاربرد های فراوانی است و به کمک آن می توانید 12 ساعت آینده را مشاهده کنید و اعلان های تقویم را نیز نمایش می دهند.

این گوشی نه تنها دارای طراحی لوکس و زیبایی است از فناوری های جدید نیز برای آن استفاده شده است و توانسته است طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کند. شاید مطلع نباشید اما گوشی های ورتو دیاموند از گران ترین و قیمتی ترین گوشی هایی هستند که در کل دنیا وجود دارند.

این گوشی ها به طور کلی جز گوشی های لوکس محسوب می شوند، حالا تصور کنید الماس نیز در ساخت این گوشی بخواهد به کار رود قطع به یقین، قیمت آن بسیار سرسام آور خواهد شد. بنابراین تنها افراد بسیار ثروتمند و لاکچری پسند، قدرت خرید این گوشی های لوکس را خواهند داشت.

نتیجه گیری:

برند ورتو گوشی هایی را به بازار هدف خود ارائه داده است که جزو گران قیمت ترین گوشی های دنیا محسوب می شوند و تنها مورد پسند افراد لاکچری پسند قرار می گیرد، بنابراین در هنگام خرید این گوشی های گران قیمت بهتر است به نکاتی که در این مقاله بیان کردیم توجه کنید، تا بتوانید گوشی های اورجینال و های کپی را از گوشی های فیک و تقلبی تشخیص دهید. این گوشی ها دارای انواع مختلفی می باشند و در ساخت بدنه آن ها از مرغوب ترین متریال موجود در بازار و سنگ های قیمتی هم چون یاقوت کبود و الماس استفاده شده است. جهت خرید این گوشی های لوکس و زیبا می توانید به فروشگاه سفیران تل مراجعه کنید و خریدی خوب و مطمئن داشته باشید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا