نصب بازی کنسول
بیوگرافی بازیگران

بیوگرافی تیموتی شالامی

بیوگرافی تیموتی شالامی : تیموتی هال چالامی در 27 دسامبر 1995 (6 دی 1374) در منهتن، یک کلان شهر شلوغ در ایالت نیویورک به این دنیا آمد. واحد خانواده او متشکل از مادرش، نیکول، که به عنوان مشاور املاک و مستغلات کار می کند و زمانی رقصنده بود، و پدرش، مارک، که سمت محترم سردبیر یونیسف را دارد، تشکیل می شود. این پسر جوان، با ترکیبی از میراث فرانسوی و آمریکایی، همچنین یک خواهر بزرگتر به نام پائولین دارد که به طور فعال حرفه ای در تولید، مدلینگ و بازیگری را دنبال می کند. با فناورانه همراه باشید …

در طول سال‌های شکل‌گیری، او در یک جامعه روستایی در فرانسه زندگی می‌کرد که با بحران فرهنگی ناشی از پیشینه‌های فرهنگی و ملی متفاوت در خانواده‌اش دست و پنجه نرم می‌کرد. در میان چالش‌های معمولی که نوجوانان در محدوده کلاس با آن مواجه بودند، او آرامش خود را در غوطه‌ور شدن در درس‌هایش یافت. با این حال، در حین تماشای شوالیه تاریکی بود که او با تصویر مسحورکننده هیث لجر از جوکر، شیفتگی عمیقی را تجربه کرد. این مواجهه با مهارت استثنایی لجر در بازیگری، به کارگردانی استادانه کریستوفر نولان، علاقه عمیقی را به عرصه بازیگری برانگیخت. این اشتیاق تازه کشف شده او را به مسیری دگرگون کننده سوق داد و مسیر زندگی او را برای همیشه تغییر داد.

زندگینامه تیموتی شالامی

در ادامه بیوگرافی تیموتی شالامی ، او با هدف نشان دادن استعدادهای خود به دنبال پذیرش در آکادمی هنرهای دراماتیک بود و درخواستش با موفقیت همراه بود. ثبت نام او در آکادمی به او اجازه داد تا درخشش و پتانسیل خود را نشان دهد و باعث شد که در سال دوم تحصیل، اساتید خود را تحت تاثیر قرار دهد. توانایی های استثنایی او بالاترین امتیاز ممکن را برای یک تازه وارد برای او به ارمغان آورد. این موفقیت درهایی را برای او باز کرد تا فرصت‌های بازیگری را دنبال کند و تا سال 2014 به حضور در تولیدات تئاتری مانند The Talls و مجموعه‌های تلویزیونی مانند Law & Order، Loving Leah، Royal Pains و Homeland منجر شد.

بیوگرافی تیموتی شالامی

در دوران تحصیل در دانشگاه کلمبیا، تحصیلات خود را در زمینه انسان شناسی فرهنگی دنبال کرد و با موفقیت فارغ التحصیل شد. پس از آن، برای تمرکز بیشتر بر حرفه بازیگری و ارتقای مهارت های خود، به آکادمی مطالعات فردی در دانشگاه نیویورک رفت. با توجه به شرایط چالش برانگیز بازیگران در دانشگاه کلمبیا، به ویژه پس از حضور او در فیلم بین ستاره ای، او این حرکت استراتژیک را انجام داد.

در ادامه بیوگرافی تیموتی شالامی ، او پس از تقویت هنر خود از طریق سال ها تجربه در سریال های تلویزیونی، اولین حضور خود در هالیوود را در سال 2014 با همکاری جیسون ریتمن در کمدی-درام مردان، زنان و کودکان انجام داد. در همان سال، او با ایفای نقش تام کوپر در فیلم بین ستاره ای کریستوفر نولان در دوران جوانی اش به آرزوی مادام العمر پی برد.

تا پایان سال 2016، تیموتی شالامه در چندین فیلم مانند یک و دو، خاطرات آدرال، عشق کوپرها و خانم استیونز ظاهر شد. متأسفانه، این پروژه ها موفقیت چندانی برای او به همراه نداشت، زیرا نقدهای منفی دریافت کردند و نتوانستند توانایی های بازیگری او را به طور موثر به نمایش بگذارند. این عدم شناخت مانع از شانس او برای نشان دادن پتانسیل واقعی خود شد.

بیوگرافی تیموتی شالامی

در ادامه بیوگرافی تیموتی شالامی ، در سال 2017، رویکرد تیموتی چالامه دستخوش دگرگونی قابل توجهی شد که منجر به فرصتی طلایی برای او شد تا استعدادهای خود را به نمایش بگذارد و از طریق پروژه‌های مختلف به رسمیت شناخته شود. به عنوان بخشی از این تحول، او خود را وقف یادگیری زبان ایتالیایی و تسلط بر گیتار و پیانو برای بازی در فیلم مورد تحسین منتقدان، Call Me by Your Name کرد. بازی استثنایی شالامه در این فیلم، هم منتقدان و هم تماشاگران را مجذوب خود کرد و نامزدی در جشنواره های سینمایی معتبری مانند گلدن گلوب، جوایز اکتا و جوایز اسکار را به همراه داشت. این دستاورد موفقیت او را مستحکم کرد و او را به سومین بازیگر جوان تاریخ اسکار تبدیل کرد که برای بازی در فیلم Call Me by Your Name نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد شد.

دستاوردهای تیموتی شالامه فراتر از “مرا به نام خودت صدا کن”. در اولین کارگردانی گرتا گرویگ، «لیدی برد»، او در کنار سائورس رونان بازی کرد و بار دیگر تماشاگران را مجذوب خود کرد. علاوه بر این فیلم‌ها، شالامه در «شب‌های داغ تابستان» و «دشمنان» نیز ظاهر شد و با بازیگران مطرحی مانند کریستین بیل، روزاموند پایک و بن فاستر همکاری کرد و هنر خود را ارتقا داد. «شب‌های داغ تابستان» و «خصمانه‌ها» علی‌رغم شایستگی‌هایشان، در مقایسه با «مرا به نامت صدا کن» و «لیدی برد» کمتر شناخته شدند.

در ادامه بیوگرافی تیموتی شالامی ،  ستاره نوظهور هالیوود، به سرعت در سال 2018 نامی برای خود دست و پا کرد. بازی قابل توجه او در درام نوجوانانه “پسر زیبا” در کنار استیو کارل، نامزدی اسکار را برای او به ارمغان آورد و او را به شهرت رساند. شلامی از طریق این فیلم پیچیدگی های رابطه پدر و پسری را به طرز ماهرانه ای به تصویر کشید و هم منتقدان و هم تماشاگران سینما را مجذوب خود کرد. بازخورد مثبت دریافت شده از سوی تماشاگران جایگاه فیلم را به عنوان یک قطعه سینمایی جذاب، روشنگر و تاثیرگذار بیشتر کرد.

بیوگرافی تیموتی شالامی

در ادامه بیوگرافی تیموتی شالامی ، یک سال بعد، اتفاقات مهمی در کارنامه تیموتی شالامه رخ داد و موقعیت او را به عنوان یک بازیگر ارتقاء داد. او برای اولین بار وارد ژانر تاریخی شد و شخصیت هنری پنجم، معروف به هال را در کنار رابرت پتینسون در فیلم پادشاه، اقتباسی از نمایشنامه ویلیام شکسپیر، به تصویر کشید. این پروژه که توسط دیوید میچود هدایت می‌شود و توسط نتفلیکس حمایت می‌شود، به یک درگیری تاریخی در صحنه اروپا می‌پردازد و تحسین مثبت تماشاگران را دریافت می‌کند. نقش شالامه در این قطعه تاریخی با شور و شوق و تقدیر مواجه شد.

در همان سال، 2019، او نقش‌های متنوعی را ایفا کرد و در کمدی رمانتیک یک روز بارانی در نیویورک در کنار ال فانینگ، سلنا گومز، و جود لاو بازی کرد و در عین حال با گرتا گرویگ و سائورس رونان برای فیلم بسیار تحسین شده Little متحد شد. زنان. علیرغم اینکه در این نمونه بخشی از یک روایت زن محورتر بود، بازی Chalamet با استقبال خوبی از سوی بینندگان مواجه شد و تطبیق پذیری او را به عنوان یک بازیگر به نمایش گذاشت. اگرچه زمان نمایش او در این پروژه خاص محدود بود، اما او توانست تاثیری ماندگار از خود بر جای بگذارد.

در سن 24 سالگی، تیموتی شالامه قبلاً با چهره‌های مشهور این صنعت همکاری کرده بود و مجموعه‌ای از اجراهای تاثیرگذار را ارائه کرده بود که موقعیت خود را به عنوان یک ستاره در حال ظهور در هالیوود تثبیت کرد. این دستاوردها راه را برای مهم ترین نقش او تا به امروز در سال 2021 هموار کردند، زیرا او یک حماسه علمی تخیلی را آغاز کرد که مسیر حرفه ای او را تغییر داد. در میان همه‌گیری جهانی که سینماهای سراسر جهان را تعطیل کرد، دنیس ویلنوو رهبری اقتباس جدیدی از حماسه Dune اثر فرانک هربرت را برعهده داشت که شامل گروهی از بهترین بازیگران هالیوود از جمله Chalamet بود.

بیوگرافی تیموتی شالامی

در سال 2021، تیموتی چالامه نقش اصلی پل اتریدیس را در فیلمی پرهزینه و پرخطر در زمان همه‌گیری کرونا بازی کرد. در این فیلم بازیگرانی از جمله اسکار آیزاک، ربکا فرگوسن، جاش برولین، زندایا و خاویر باردم حضور داشتند. با وجود چالش‌ها، این فیلم توانست به فروش چشمگیر 407 میلیون دلاری در گیشه دست پیدا کند. علاوه بر این، در طول فصل جوایز و در جشنواره‌های مختلف فیلم، تحسین منتقدان را برانگیخت و تأثیری ماندگار بر جای گذاشت که زمینه را برای دنباله‌ای بسیار مورد انتظار فراهم کرد.

در ادامه بیوگرافی تیموتی شالامی ، در همان سال، شالامه همچنین در فیلم‌های برجسته دیگری مانند The French Dispatch، مردی به نام اسکات، و Don’t Look Up ظاهر شد، جایی که او فرصت همکاری با بازیگران مشهوری مانند لئوناردو دی کاپریو، جنیفر لارنس، کیت بلانشت را داشت. مریل استریپ و جفری رایت این تجربیات کار در کنار اسطوره های هالیوود بدون شک حرفه او را غنی تر کرد و موقعیت او را به عنوان یک ستاره در حال ظهور در صنعت تقویت کرد. هر یک از این پروژه ها بازخورد متمایزی را از سوی منتقدان و مخاطبان دریافت کرد که نشان دهنده تطبیق پذیری Chalamet به عنوان یک بازیگر بود.

تا پایان سال 2022، Chalamet به طور قابل توجهی سرعت خود را کاهش داد و تنها دو پروژه را انجام داد. او نقش متنوعی را در فیلم درام و ترسناک لوکا گوادانینو، استخوان‌ها و همه، پذیرفت که در دهه 1980 اتفاق می‌افتد و حول محور افراد جوانی است که ذائقه گوشت انسان را پرورش می‌دهند و آنها را به مسیر تاریک آدم‌خواری سوق می‌دهند. علاوه بر این، او صدای خود را به انیمیشن خیره کننده Entergalactic که توسط نتفلیکس تولید شده بود، قرض داد و تجربه ای تازه و جذاب را در حوزه صداپیشگی به او ارائه داد.

بیوگرافی تیموتی شالامی

در ادامه بیوگرافی تیموتی شالامی ، Timothee Chalamet با دو پروژه متمایز و بسیار محبوب که برای سال‌های 2023 و 2024 برنامه‌ریزی شده‌اند، مخاطبان خود را مجذوب خود کرده است که هر دو از موفقیت قابل توجهی برخوردار بوده‌اند. در سال 2023، او نقش ویلی ونکا را در فیلم “Wonka”، پیش درآمدی برای “چارلی و کارخانه شکلات سازی” ایفا کرد، که نه تنها به فروش چشمگیر 632 میلیون دلار رسید، بلکه از برادران وارنر نیز فراتر رفت. انتظارات، جرقه بحث در مورد یک عاقبت بالقوه. تلاش بعدی او در سال 2024، دنباله‌ای بر «تلماسه» بود که در یک داستان علمی تخیلی با محوریت موضوعات انتقام‌جویی و ماجراجویی قرار گرفت.

جدیدترین پروژه با حضور تیموتی چالامه، “Dune: Part Two” در اوایل سال جاری منتشر شد. علیرغم انتظارات زیادی که پس از موفقیت فیلم اصلی در سال 2021 وجود داشت، دنباله آن توانست به عنوان یک پیروزی به تنهایی بایستد. این فیلم که بار دیگر مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، در باکس آفیس نیز جنجال برانگیخت و به فروش 704 میلیون دلاری دست یافت. این دستاورد بیشتر به عزم دنیس ویلنوو برای پایان دادن به حماسه پل آتریدس و شروع کار بر روی قسمت سوم با عنوان “Dune Messiah” دامن زد. قابل توجه تصویر شالامه از پل آتریدس است که از یک شاهزاده جوان و بی تجربه به یک رهبر کاریزماتیک و قدرتمند تبدیل شده است.

در ادامه بیوگرافی تیموتی شالامی ، تیموتی شالامه در 28 سالگی شهرت خود را به عنوان یک بازیگر همه کاره که قادر به تجسم نقش های متنوع با جذابیت ماندگار است، تثبیت کرده است. او که یک ستاره در حال ظهور از نسل خود است، قرار است در فیلم آینده جیمز منگولد “A Complete Unknown” که هنوز تاریخ اکرانش مشخص نشده است، باب دیلن، نوازنده نمادین را به تصویر بکشد. رویکرد Chalamet به شهرت با همسالانش متفاوت است، زیرا او از بحث و جدل دوری می‌کند و در عوض بر تقویت هنر خود از طریق اجراهای جذاب تمرکز می‌کند. صعود او در این صنعت را می توان به فداکاری او به هنرش نسبت داد، یادآور هیث لجر فقید، که کارهای تاثیرگذار او همچنان الهام بخش او در سفرش در اوج و فرود بازیگری است.

روابط عاشقانه تیموتی شالامی

بیوگرافی تیموتی شالامی

در ادامه بیوگرافی تیموتی شالامی ، وضعیت رابطه تیموتی شالامی اغلب موضوع بحث اینترنتی است.این بازیگر نامزد جایزه اسکار از زمان ایفای نقش‌های مهمش در فیلم‌های Call Me By Your Name و Ladybird موفقیت‌های زیادی کسب کرده است و با اوج گرفتن شهرت، چند رابطه پرمخاطب نیز به وجود آمد.

با این حال، Chalamet که با ستاره هایی مانند لیلی-رز دپ، ایزا گونزالس و اخیراً کایلی جنر مرتبط بوده است، تا حد زیادی از صحبت کردن در مورد زندگی مشترک خود اجتناب می کند و گفته است که به دلیل فشارهای رسانه های اجتماعی احساس “شدید قضاوت” می کند.

او هنگام حضور در اولین نمایش فیلم خود Bones & All در جشنواره فیلم ونیز 2022 گفت: «جوان بودن در حال حاضر و جوان بودن هر زمان – من فقط می توانم به جای نسل خودم صحبت کنم – باید به شدت مورد قضاوت قرار بگیریم.

این بازیگر قبلاً در مصاحبه ای با مجله W در سال 2018 صحبت کرد که چگونه کلمه “تاریخ” او را می ترساند. او در پاسخ به سوالی درباره اولین تجربه آشنایی اش توضیح داد: «تاریخ بسیار کلمه ترسناکی است، زیرا پس از آن این زمینه ایجاد شده است. “شما همیشه می توانید افراد را در رفتارهای زودهنگام ببینید.”

با این حال، در همان سال، شالامی نشان داد که ممکن است در قلبش یک آدم رمانتیک باشد، وقتی درس شماره یکی را که در مورد عشق آموخته بود با Vogue Paris به اشتراک گذاشت: “وقتی دوست داری، کاملاً عشق بورز. بی شرمانه عشق بورز.”

1- لورد لئون

هنگامی که شالامی در سال 2013 در دبیرستان موسیقی و هنر و هنرهای نمایشی فیورلو اچ. لاگواردیا در شهر نیویورک تحصیل می کرد، با همکلاسی خود، لورد لئون، دختر مدونا، ارتباط داشت.

اگرچه جزئیات کمی در مورد رابطه کوتاه مدت آنها شناخته شده است، اما به نظر می رسد که آنها مدتی پس از جدایی دوستان خود باقی مانده اند. در مصاحبه ای در سال 2017 در رادیو اندی از SiriusXM، این بازیگر فاش کرد که با لئون در مورد نقش اصلی خود در Call Me By Your Name صحبت کرده است.

او به اندی کوهن گفت: «او هنوز آن را ندیده است، اما هیجان زده است. “او در مورد حضورهای عمومی من را مسخره می کند … خود فیلم که از آن بسیار هیجان زده است و استقبالی که از آن شده است فقط یک چیز عالی است. این مانند چیزهای ظاهری عمومی در اطراف آن است، مانند برخی از کارهای آخر شب که انجام داده ام. من. مسخره شو”

وقتی مجری برنامه Watch What Happens Live از Chalamet پرسید که او و لئون چه مدت با هم قرار داشتند، او در حالی که سرخ شده بود و می خندید گفت: “سوال بعدی”.

دختر بزرگ خواننده “Like a Virgin” در مصاحبه ای با Vanity Fair در آوریل 2021 به دوران با هم بودن آنها نگاه کرد.

او به این رسانه گفت: «من خیلی به او احترام می گذارم، ما یک آیتم کوچک بودیم. “اولین دوست پسر من.”

2 – لیلی رز دپ

شایعه شده است که رابطه لیلی رز دپ (دختر جانی دپ و ونسا پارادی) و شالامی در سپتامبر 2018، پس از اینکه آنها با هم در نیویورک دیده شدند، آغاز شده است. در موارد متعدد دنج به نظر می رسد. آنها حتی در دسامبر همان سال با سفر به پاریس، عاشقانه خود را به خارج از کشور بردند.

این زوج در حین کار بر روی «پادشاه» از نتفلیکس با هم آشنا شدند و درست پس از شرکت در اولین نمایش فیلم در جشنواره فیلم ونیز 2019، در حال به اشتراک گذاشتن یک بوسه پرشور روی یک قایق در کاپری، ایتالیا عکس گرفتند.

در نوامبر 2020، Chalamet با GQ در مورد لحظه خصوصی عمومی شدن صحبت کرد: “آن شب به رختخواب رفتم که فکر می کردم یکی از بهترین روزهای زندگی من بود.”

من تمام روز را با کسی که واقعاً دوستش داشتم در این قایق بودم و چشمانم را بستم، بدون شک چنین می‌گفتم: «عالی بود». و بعد با دیدن همه این عکسها از خواب بیدار می شوید و احساس خجالت می کنید و مثل یک دستگیره واقعی به نظر می رسید؟ او ادامه داد.

ستاره Beautiful Boy افزود: “و سپس مردم می گویند، “این یک شیرین کاری روابط عمومی است.” یک شیرین کاری روابط عمومی فکر می کنی من می خواهم جلوی همه شما اینطور به نظر بیایم؟!”

پس از حدود یک سال و نیم آشنایی، در آوریل 2020 اخباری مبنی بر جدایی شالامی و دپ منتشر شد. این بازیگر هنوز در مورد جدایی علنی صحبت نکرده است.

3- ایزا گونزالس

در ژوئن 2020، Chalamet در حال لذت بردن از یک تعطیلات تابستانی در Cabo San Lucas، مکزیک، با بازیگر Eiza González مشاهده شد.

یک منبع در آن زمان به PEOPLE گفت که بازیگران با دوستان خود از طریق جت شخصی به آنجا پرواز کردند و به مدت پنج روز در خلیج چیلینو ماندند.

این خودی به اشتراک گذاشت: «آنها از اقامتگاه مجلل لذت بردند و به نظر می رسید بهترین زمان را داشتند. “آنها اخیرا شروع به معاشرت کرده اند و با هم خوشحال به نظر می رسند.”

این منبع افزود: “آنها زیر نور خورشید قرار گرفتند، غذای شگفت انگیزی خوردند و آرامش داشتند. این یک فرار سرگرم کننده بود.”

یکی دیگر از منابع داخلی به PEOPLE فاش کرد که گونزالس از بازیگر استرالیایی لوک بریسی جدا شده و با چالامه “صحبت می‌کند”.

با این حال، همه چیز بین آنها زیاد دوام نیاورد. تا اکتبر 2020، گزارش هایی مبنی بر جدایی این زوج منتشر شد.

4- سارا طلابی

این بازیگر در آوریل 2022 با مدل و اینفلوئنسر سارا تالبی مدتی را در کواچلا گذراند و شایعاتی را به وجود آورد که آنها می توانند چیزی فراتر از یک دوست باشند.

طلابی یک استوری اینستاگرامی از جشنواره موسیقی منتشر کرد و نوشت: «بهترین زمان را با بهترین گروه مردم گذراندم» و دسته اینستاگرام Chalamet را به همراه خواهر دوقلویش لیا طلابی و یکی از دوستانش تگ کرد.

طلابی بعداً تأیید کرد که با ستاره Dune وقت گذرانده است، اما به سرعت گفتگو را به جای دیگری تغییر داد.

سارا به Page Six گفت: «این آخر هفته در Coachella و همچنین جشنواره Revolve و چند مهمانی خصوصی دیگر بودم. “این من در عکس ها بودم؛ خواهر دوقلوی من، لیا طلابی، نیز آنجا بود. همه ما فقط در حال معاشرت بودیم و با موسیقی سرگرم می شدیم. این بهترین شب زندگی من بود.”

“همه از من می پرسند که آیا تیموتی شالامی را در کواچلا می بوسیدم یا نه، و این سوال خوبی است. اما یک سوال بزرگ این است که از رهبران جهان بپرسیم که چرا زمین اکنون سالانه 1.2 تریلیون تن یخ را به دلیل گرمایش جهانی از دست می دهد و چرا؟ اصلاحات بحران آب و هوا کاملاً بی اثر بوده است.”

5 – کایلی جنر

بیوگرافی تیموتی شالامی

در آوریل 2023، شایعاتی مبنی بر اینکه شالامت و غول زیبایی کایلی جنر پس از عکس برداری از رنج روور او در داخل خانه اش، یکدیگر را می دیدند، منتشر شد.

سپس یک منبع به PEOPLE گفت که این دو “در حال معاشرت و آشنایی با یکدیگر بودند.”

این زوج همچنین چند ماه قبل در هفته مد پاریس در حال صحبت با یکدیگر دیده شدند. خبر رو به رشد روابط آنها مدت کوتاهی پس از گزارش هایی منتشر شد که جنر دیگر با تراویس اسکات، پدر دو فرزندش، که از سال 2017 دوباره با آنها رابطه غیرعادی داشت، نبود.

به گفته یک منبع جنر، ستاره رئالیتی “فقط می خواهد بدون هیچ فشاری قرار بگذارد” پس از “سال ها رفت و آمد” با اسکات.

این منبع گفت: “[شالمت و جنر] هر هفته با هم می‌نشینند. این جدی نیست. کایلی در حال خوشگذرانی است.”

در می 2023، یک منبع نزدیک به جنر به PEOPLE گفت که رابطه او با شالامی “جدی نیست”. این خودی خاطرنشان کرد که “کایلی از قرار دوستی لذت می برد، اما تمرکز اصلی او مادر بودن است.”

چند روز پس از شرکت این زوج در جوایز گلدن گلوب در ژانویه 2024، منبعی به PEOPLE گفت که جنر و شالامی در حال تبدیل شدن به “فوق العاده جدی و درگیر شدن با زندگی روزمره یکدیگر” هستند.

این منبع گفت: “هر دو با یکدیگر واقعی هستند و همه چیز آسان و سرگرم کننده بوده است.” تیموته به کایلی یادآوری می‌کند که به شیوه‌ای «حال» زندگی کند، و او واقعاً این را در مورد او دوست دارد. آنها هر دو یکدیگر را تشویق می کنند تا افراد بهتری باشند و این یک چیز ثابت در رابطه آنهاست.»

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا