بزودی جشنواره بزرگی برگزار خواهد شد...

شرکت می کنم.
نصب بازی کنسول
آموزش سخت افزار

معرفی کارت گرافیک اکسترنال OneXGPU

OneXGPU، کارت گرافیک خارجی قابل حمل (eGPU) توسط One-Netbook، اخیراً راه اندازی شده است. این ماژول نوآورانه دارای پردازنده گرافیکی قدرتمند Radeon RX 7600M XT از AMD و یک اسلات اختصاصی M.2 برای ذخیره سازی است. با OneXGPU، کاربران می توانند از عملکرد بهتر کارت گرافیک و افزایش ظرفیت ذخیره سازی لذت ببرند که همه به راحتی در یک محفظه براق قرار گرفته اند. با استقبال بازار بازی از دستگاه های قابل حمل، تقاضا برای قدرت بیشتر در این دستگاه ها افزایش یافته است که منجر به محبوبیت کارت های گرافیک خارجی شده است. با این حال، اتصال اجزای خارجی می تواند یک کار چالش برانگیز باشد. One Netbook با معرفی یک راه حل قابل حمل در قالب ماژول OneXGPU به رفع این مشکل پرداخته است. این بسته کامل مزایای بهبود عملکرد را در حین حرکت به کاربران ارائه می دهد. CPU داخلی ماژول، AMD Radeon RX 7600M XT نیز در ماژول GPD G1 eGPU یافت می شود. با این وجود، ماژول OneXGPU دارای چند ویژگی منحصر به فرد خود است. در ادامه با معرفی کارت گرافیک اکسترنال OneXGPU از فناورانه همراه باشید.

مشخصات ماژول OneXGPU

مشخصات ماژول OneXGPU به شرح زیر است. کارت گرافیک AMD Radeon RX 7600M XT بر روی گرافیک Navi 33 با معماری RDNA 3 ساخته شده است. دارای 32 واحد محاسباتی، 2048 واحد سایه زن، 32 مگابایت حافظه کش Infinity و 8 گیگابایت حافظه GDDR6 است. این کارت گرافیک با حداکثر سرعت 2615 مگاهرتز کار می کند و محدوده مصرف انرژی (TDP) 75-120 وات دارد.

علاوه بر کارت گرافیک، ماژول OneXGPU یک اسلات اختصاصی برای نصب SSD M.2 2280 ارائه می دهد که گزینه ذخیره سازی اضافی را در اختیار کاربران قرار می دهد. SSD با سرعت Gen 2.0 M.2 کار می کند، که ممکن است به سرعت استانداردهای جدیدتر Gen 3.0/4.0/5.0 نباشد. با این حال، اگر فضای ذخیره سازی را بر عملکرد اولویت دهید، این ماژول یک افزودنی ارزشمند برای دستگاه شما است.

ماژول OneXGPU دارای طراحی جذاب با لبه های منحنی و نوار RGB است که ظاهر کلی آن را بهبود می بخشد. از نظر اتصال، دارای 2x HDMI و 2x DisplayPort برای خروجی نمایشگر، به همراه دو پورت USB و یک رابط Oculink اختصاصی برای اتصال کارت گرافیک خارجی به دستگاه اصلی شما است. در حالی که کارت گرافیک خارجی با USB4/TB4 نیز سازگار است، در مقایسه با پورت اختصاصی Oculink که از خطوط PCIe استفاده می‌کند، با سرعت‌های انتقال کمتری کار می‌کند.

معرفی کارت گرافیک اکسترنال OneXGPU

هنگام بحث در مورد مفهوم کارت‌های گرافیک خارجی (eGPU) به معنای کلی، توجه به این نکته مهم است که اگرچه آنها برای لپ‌تاپ‌های بدون پردازنده گرافیکی سازگار با موبایل تا حدودی مفید بودند، اما سازگاری آنها با کنسول‌های دستی و دستگاه‌های مشابه محدود است و عملی نیست. کنسول های بازی دستی در درجه اول برای بازی های سطح متوسط طراحی شده اند و برای اهداف بازی های حرفه ای، گزینه های متعددی در بازار موجود است. علاوه بر این، قیمت گذاری این ماژول های eGPU، پذیرش گسترده آنها را دشوار می کند، زیرا عملکرد آنها هزینه را توجیه نمی کند. با این حال، اگر قصد دارید از یک کارت گرافیک قابل حمل با صفحه نمایش با وضوح بالا استفاده کنید، دستگاه هایی مانند OneXPlayer مطمئناً می توانند سودمند باشند.

One-Netbook اخیراً ماژول کارت گرافیک خارجی OneXGPU را در پلتفرم تأمین مالی جمعی Indiegogo معرفی کرده است. اگرچه این شرکت هنوز قیمت آن را اعلام نکرده است، انتظار می‌رود که قیمت آن از ۵۰۰ دلار آمریکا فراتر رود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
نمایش بیشتر

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات و نظرات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مرتبط را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ثبت نظرات سیاسی,عقیدتی و دینی اکیدا بپرهیزید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
دکمه بازگشت به بالا
به تلگرام ما بپیوندید و از جدیدترین اخبارها , ایردراپ های ارز دیجیتال, کدهای تخفیف , کدهای مورس و دریافت سکه ارز ها باخبر شوید.
کانال تلگرام
گروه تلگرام
به تلگرام فناورانه بپیوندید و از جدیدترین اخبارها , ایردراپ های ارز دیجیتال, کدهای تخفیف , کدهای مورس و دریافت سکه رمز ارزها باخبر شوید.
گروه تلگرام
کانال تلگرام