بزودی جشنواره بزرگی برگزار خواهد شد...

شرکت می کنم.
نصب بازی کنسول
اخبار تکنولوژی

گوگل ترنسلیت از 110 زبان جدید پشتیبانی می کند

گوگل ترنسلیت از 110 زبان جدید پشتیبانی می کند : ربات Google Translate موانع زبان را برای کمک به افراد در ارتباط و درک بهتر دنیای اطرافشان از بین می برد. ما همیشه از جدیدترین فناوری‌ها استفاده می‌کنیم تا افراد بیشتری بتوانند به این ابزار دسترسی داشته باشند: در سال 2022، با استفاده از ترجمه ماشینی Zero-Shot، 24 زبان جدید اضافه کردیم، جایی که یک مدل یادگیری ماشینی یاد می‌گیرد که به زبان دیگری ترجمه کند بدون اینکه نمونه‌ای را ببیند. و ما ابتکار 1000 زبان را اعلام کردیم، تعهدی برای ساخت مدل‌های هوش مصنوعی که از 1000 زبان رایج در سراسر جهان پشتیبانی می‌کند. در ادامه با فناورانه همراه باشید …

درادامه خبر گوگل ترنسلیت از 110 زبان جدید پشتیبانی می کند : اکنون، ما از هوش مصنوعی برای گسترش انواع زبان‌هایی که پشتیبانی می‌کنیم استفاده می‌کنیم. به لطف مدل زبان بزرگ PalM 2 ما، 110 زبان جدید را در Google Translate ارائه می کنیم که بزرگترین توسعه ما تا کنون است.

از کانتونی گرفته تا Qʼeqchiʼ، این زبان‌های جدید بیش از 614 میلیون گویشور را نشان می‌دهند و برای حدود 8 درصد از جمعیت جهان ترجمه را باز می‌کنند. برخی از آنها زبان های اصلی جهان با بیش از 100 میلیون گویشور هستند. سایرین توسط جوامع کوچکی از مردم بومی صحبت می‌شوند، و تعداد کمی از آنها تقریباً زبان مادری ندارند اما تلاش‌های فعالی برای احیای مجدد دارند. حدود یک چهارم زبان‌های جدید از آفریقا می‌آیند، که نشان‌دهنده بزرگترین گسترش زبان‌های آفریقایی ما تا به امروز است، از جمله فون، کیکونگو، لو، گا، سواتی، وندا و ولوف.

در اینجا برخی از زبان های جدید پشتیبانی شده در Google Translate آورده شده است:

آفار زبانی است که در جیبوتی، اریتره و اتیوپی صحبت می شود. از بین تمام زبان‌های این راه‌اندازی، آفار بیشترین مشارکت داوطلبانه را داشت.
زبان کانتونی مدت هاست که یکی از پرتقاضاترین زبان ها برای مترجم گوگل بوده است. از آنجا که زبان کانتونی اغلب در نوشتار با ماندارین همپوشانی دارد، یافتن داده‌ها و مدل‌های قطار دشوار است.
مانکس زبان سلتی جزیره من است. این زبان تقریباً با مرگ آخرین زبان مادری خود در سال 1974 منقرض شد. اما به لطف یک جنبش احیای سراسری جزیره، اکنون هزاران سخنران وجود دارد.
NKo شکل استاندارد شده ای از زبان های ماندینگ آفریقای غربی است که بسیاری از لهجه ها را در یک زبان مشترک متحد می کند. الفبای منحصر به فرد آن در سال 1949 اختراع شد و دارای یک جامعه تحقیقاتی فعال است که امروزه منابع و فناوری را برای آن توسعه می دهد.
پنجابی (شاهموخی) گونه‌ای از زبان پنجابی است که به خط فارسی-عربی (شاهموخی) نوشته می‌شود و بیشترین صحبت در پاکستان است.
تامازیت (آمازیغ) یک زبان بربری است که در سراسر آفریقای شمالی صحبت می شود. اگرچه گویش های زیادی وجود دارد، اما شکل نوشتاری آن به طور کلی قابل درک است. این به خط لاتین و خط Tifinagh نوشته شده است که هر دوی آنها Google Translate از آنها پشتیبانی می کند.
توک پیسین یک کریول برپایه انگلیسی و زبان فرانک پاپوآ گینه نو است. اگر انگلیسی صحبت می کنید، سعی کنید به توک پیسین ترجمه کنید – ممکن است بتوانید معنی را بفهمید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
نمایش بیشتر

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات و نظرات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مرتبط را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ثبت نظرات سیاسی,عقیدتی و دینی اکیدا بپرهیزید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
دکمه بازگشت به بالا
به تلگرام ما بپیوندید و از جدیدترین اخبارها , ایردراپ های ارز دیجیتال, کدهای تخفیف , کدهای مورس و دریافت سکه ارز ها باخبر شوید.
کانال تلگرام
گروه تلگرام
به تلگرام فناورانه بپیوندید و از جدیدترین اخبارها , ایردراپ های ارز دیجیتال, کدهای تخفیف , کدهای مورس و دریافت سکه رمز ارزها باخبر شوید.
گروه تلگرام
کانال تلگرام