بزودی جشنواره بزرگی برگزار خواهد شد...

شرکت می کنم.
نصب بازی کنسول
اخبار تکنولوژی

هوش مصنوعی جدید گوگل رفتار مولکول ها را پیش بینی می کند

هوش مصنوعی جدید گوگل رفتار مولکول ها را پیش بینی می کند : هوش مصنوعی به ماشین‌ها قدرت تولید ویدئو، نوشتن کدهای کامپیوتری و حتی ادامه مکالمه را می‌دهد. همچنین تلاش برای درک بدن انسان و مبارزه با بیماری را تسریع می کند. با فناورانه همراه باشید …

روز چهارشنبه، Google DeepMind، آزمایشگاه مرکزی هوش مصنوعی غول فناوری، و آزمایشگاه‌های Isomorphic، یک شرکت خواهر، از نسخه قدرتمندتر AlphaFold، یک فناوری هوش مصنوعی که به دانشمندان کمک می‌کند تا رفتار مکانیسم‌های میکروسکوپی که سلول‌ها را به حرکت در می‌آورند را درک کنند، رونمایی کردند. بدن انسان.

نسخه اولیه AlphaFold که در سال 2020 منتشر شد، معمایی را حل کرد که بیش از 50 سال دانشمندان را درگیر خود کرده بود. به آن «مشکل تاخوردگی پروتئین» می گفتند.

پیش بینی رفتار مولکول ها با هوش مصنوعی گوگل

پروتئین ها مولکول های میکروسکوپی هستند که رفتار همه موجودات زنده را هدایت می کنند. این مولکول‌ها به‌عنوان رشته‌هایی از ترکیبات شیمیایی شروع می‌شوند، قبل از اینکه بپیچند و به شکل‌های سه‌بعدی تا شوند که نحوه تعامل آنها با دیگر مکانیسم‌های میکروسکوپی در بدن را مشخص می‌کند.

زیست شناسان سال ها یا حتی دهه ها تلاش کردند تا شکل تک تک پروتئین ها را مشخص کنند. سپس AlphaFold آمد. زمانی که دانشمندی به این فناوری رشته ای از اسیدهای آمینه که یک پروتئین را می سازند تغذیه کرد، می توانست شکل سه بعدی را در عرض چند دقیقه پیش بینی کند.

هنگامی که DeepMind یک سال بعد AlphaFold را به طور عمومی منتشر کرد، زیست شناسان شروع به استفاده از آن برای تسریع در کشف دارو کردند. محققان دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، از این فناوری برای درک ویروس کرونا و آماده شدن برای همه گیری های مشابه استفاده کردند. دیگران در تلاش برای یافتن داروهایی برای مالاریا و بیماری پارکینسون از آن استفاده کردند.

امید این است که این نوع فناوری به طور قابل توجهی تولید داروها و واکسن های جدید را ساده کند.

جان جامپر، محقق Google DeepMind می‌گوید: «این به ما اطلاعات بیشتری درباره نحوه تعامل ماشین‌های سلولی می‌دهد. “این به ما می گوید که چگونه باید کار کند و وقتی بیمار می شویم چه اتفاقی می افتد.”

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
نمایش بیشتر

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات و نظرات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مرتبط را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ثبت نظرات سیاسی,عقیدتی و دینی اکیدا بپرهیزید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
دکمه بازگشت به بالا
به تلگرام ما بپیوندید و از جدیدترین اخبارها , ایردراپ های ارز دیجیتال, کدهای تخفیف , کدهای مورس و دریافت سکه ارز ها باخبر شوید.
کانال تلگرام
گروه تلگرام
به تلگرام فناورانه بپیوندید و از جدیدترین اخبارها , ایردراپ های ارز دیجیتال, کدهای تخفیف , کدهای مورس و دریافت سکه رمز ارزها باخبر شوید.
گروه تلگرام
کانال تلگرام