بزودی جشنواره بزرگی برگزار خواهد شد...

شرکت می کنم.
نصب بازی کنسول
آموزش امنیتآموزش های کریپتوکارنسی

بررسی امنیت بلاکچین و اجرای آن

این آموزش اصول اولیه امنیت بلاکچین را مورد بحث قرار می دهد. همچنین توضیح می دهد که چگونه رمزنگاری، امضاهای دیجیتال، هشینگ ها، کلیدهای خصوصی و عمومی برای ایمن کردن داده ها کار می کنند در ادامه این مقاله از فناورانه به صورت خاص به بررسی امنیت بلاکچین و اجرای آن پرداختیم ، پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

در آموزش قبلی ETF بلاکچین از سری آموزش های بلاکچین، با نحوه عملکرد ETF بلاکچین همراه با مقایسه آن با سایر دارایی ها آشنا شدیم و فهمیدیم که بلاکچین چیست؟

امنیت داده ها برای بلاکچین ها و نحوه عملکرد آنها بسیار مهم است. به عنوان مثال، امنیت درجه یک مانع از تکرار یا نابودی دارایی های دیجیتال مانند ارزهای دیجیتال در یک بلاکچین می شود.

چندین روش از جمله تکنیک‌های رمزنگاری پیشرفته و مدل‌های ریاضی رفتار و تصمیم‌گیری، امنیت سطح بالای داده‌ها و اطلاعات را در داخل بلاکچین تضمین می‌کنند.

در این آموزش امنیت بلاکچین، مفاهیم اساسی امنیت در داخل یک بلاکچین را یاد می گیریم تا بفهمیم چه چیزی یک بلاکچین را ایمن می کند و اصول رمزنگاری. همچنین بررسی خواهیم کرد که چگونه تمرکززدایی، اجماع، و اقتصاد رمزنگاری امنیت بلاکچین ها را تضمین می کند.

همچنین نکاتی را در مورد ایمن تر کردن بلاکچین، اصول اولیه امنیت کوانتومی و مفهوم بلاکچین های مقاوم در برابر کوانتومی در نظر خواهیم گرفت.

چرا امنیت بلاک چین حیاتی است؟
بیایید اهمیت امنیت برای بلاک چین ها را درک کنیم و مناطقی را که باید ایمن شوند، ببینیم.

  • به عنوان مثال ارزهای دیجیتال را در نظر بگیرید، اگر بلاک چین ایمن نباشد، ارزهای دیجیتال می توانند کپی، نابود یا دزدیده شوند. همین امر می تواند برای همه پیام های رمزگذاری شده اتفاق بیفتد.
  • علاوه بر این، اطلاعاتی که به این ترتیب ایمن شده اند دیگر خصوصی یا محرمانه باقی نمی مانند. این به معنای ناامنی، دزدی و موارد ربودن بیشتر است، به عنوان مثال زمانی که صاحبان مقادیر زیادی رمزارز شناخته شده باشند.
  • انجام قراردادهای هوشمند غیرقابل اعتماد بدون اطمینان از عدم تغییر توافق نامه کتبی دشوار خواهد بود.

عوامل موثر در امنیت بلاک چین

1) اجماع و تغییرناپذیری

اجماع و تغییر ناپذیری به روش های زیر به امنیت بلاک چین کمک می کند:

اجماع، توانایی گره‌ها در شبکه بلاک چین برای توافق در مورد وضعیت شبکه، تضمین می‌کند که قوانین ایمن سازی شبکه رعایت می‌شود.
الگوریتم اجماع آن قوانین و نحوه پیروی از آنها را توسط هر کسی که شبکه را به اشتراک می گذارد، تعریف می کند. یکی از جنبه های مهم اجماع، کدگذاری آن قوانین است تا اطمینان حاصل شود که کاربران بدون نیاز به اعتماد به یکدیگر به قوانین پایبند هستند.
از سوی دیگر، تغییرناپذیری توانایی داده های تراکنش روی یک بلاک چین برای تغییر یا حذف نشدن است. این یک عملکرد تکنولوژیکی بلاک چین است. پیوند بلوک ها در یک زنجیره بلوکی تضمین می کند که چنین تغییراتی به لطف کد الگوریتم اجماع به هر گره و اپراتور گره منتقل می شود. اپراتورهای گره می توانند از نظر فناوری آن تغییرات را رد یا بپذیرند.
اگر تغییرات رد شوند، بلوک اصلاح شده به عنوان یتیم منتقل می شود یا از طولانی ترین زنجیره اصلی جدا می شود. شخصی که بلاک را استخراج می کند حتی پاداش دریافت نمی کند.
بنابراین، اجماع، زنجیره بلوکی را ایمن می‌کند، زیرا به تأییدکنندگان و گره‌ها اجازه می‌دهد تا با تغییراتی که غیرقابل قبول هستند، مخالفت کنند، حتی اگر بر روی تغییرات قابل قبول برای اطمینان از تداوم زنجیره توافق کنند. تغییر ناپذیری، قابلیت ردیابی هر داده و اطلاعات ایمن شده در یک بلاک چین را تضمین می کند، به این معنی که هر نوع تغییری متوجه خواهد شد.

2) رمزنگاری و نقش آن در امنیت بلاک چین
رمزنگاری سیستم اصلی امنیتی بلاک چین است. این امکان ذخیره و مبادله داده ها را در قالبی پنهان از اشخاص ثالث فراهم می کند و تنها شخصی که دارای مجوز فنی برای کشف معنای پیام است می تواند پیام ارسال شده به آنها را دریافت و رمزگشایی کند.

الگوریتم هش داده‌های قابل خواندن را به داده‌هایی تبدیل می‌کند که بدون رمزگشایی قابل درک نیستند:

رمزنگاری علاوه بر استفاده از روش‌های امنیتی جفت کلید عمومی و خصوصی، از طریق هش کردن نیز کار می‌کند. رمزنگاری کلید عمومی نامتقارن و متقارن راه اصلی ایمن سازی داده ها در یک بلاک چین است. در رمزنگاری با کلید متقارن، از یک کلید برای رمزگذاری و رمزگشایی داده ها و اطلاعات استفاده می شود. DES و AES نمونه هایی از رمزنگاری متقارن کلید عمومی هستند.

اینها در روش‌های رمزگذاری ایمیل و اینترنت مانند TLS و SSL استفاده می‌شوند، اگرچه گاهی اوقات از ترکیبی از رمزنگاری کلید متقارن و نامتقارن استفاده می‌شود.

(i) بلاک چین ها از رمزنگاری کلید عمومی نامتقارن استفاده می کنند که ایمن تر است و از کلیدهای خصوصی و عمومی مختلف برای رمزگذاری و رمزگشایی داده ها و اطلاعات استفاده می کند. کلیدهای عمومی به عنوان مثال از طریق گواهی های دیجیتال به صورت عمومی در دسترس هستند. فرستنده اطلاعات یا رمزنگاری یا هر چیز دیگری از کلید عمومی گیرنده برای رمزگذاری داده ها استفاده می کند. گیرنده کلیدی برای باز کردن داده ها با رمزگشایی با کلید خصوصی متصل به کلید عمومی خواهد داشت.

(ii) البته، شخص ثالث نمی تواند به پیام دسترسی پیدا کند زیرا در قالب رمزگذاری شده یا قالب غیرقابل خواندن ارسال می شود.

(iii) دارنده کلید خصوصی شخصی است که دارای اختیار و حق رمزگشایی اطلاعات موجود در آن به عنوان مدرک مالکیت است.

(IV) مولد کلید یک برنامه کامپیوتری است که برای تولید کلیدهای عمومی و خصوصی در رمزنگاری استفاده می شود. این مولدهای اعداد تصادفی (RNG) یا مولدهای اعداد شبه تصادفی (PRNG) از درجه ای از تصادفی بودن برای ایمن سازی داده ها استفاده می کنند.

(v) با سخت‌تر بودن پیدا کردن، داده‌ها را ایمن می‌کند. بیایید brute force را در نظر بگیریم، که یکی از راه‌های تلاش برای رمزگشایی داده‌های رمزگذاری‌شده بدون داشتن کلیدهای خصوصی مرتبط با آن است. Brute-force با روش آزمون و خطا کار می کند که در آن نرم افزار چندین ترکیب از کاراکترهای احتمالی را حدس می زند که کلیدها را با کمترین تعداد شروع می کنند.

این نرم افزار بسیار سریع است و برای نفوذ موفقیت آمیز به برخی از تکنیک های رمزگذاری و هک سیستم ها با حدس زدن رمزها و کلیدها و غیره استفاده می شود.

Brute-Force قادر به شکستن رمزنگاری نامتقارن کلید عمومی نیست، اولاً به این دلیل که ترکیب و طول کلید، حدس زدن آن را سخت می‌کند. درست کردن آن نه تنها برای همیشه طول می کشد، بلکه منابع مورد نیاز نیز مقرون به صرفه نخواهد بود. از این رو، در حالی که سیستم های رمزگذاری 128 بیتی که کلیدهای طولانی 128 بیتی تولید می کنند، در الگوریتم های کلید متقارن که شکستن آنها سخت است، 2048 بیت استفاده می شود.

(vi) می توانید با ایجاد یک آدرس کیف پول بیت کوین و کلید خصوصی آن به صورت دستی، مولدهای کلید عمومی و خصوصی تصادفی را در bitcoinaddress.org آزمایش کنید. هر دو کلید به صورت آفلاین تولید می شوند در حالی که احتمال به خطر افتادن را کاهش می دهند.

این روش از حرکات پراکنده ماوس کاربر برای تولید دانه‌های منحصر به فرد و افزایش درجه تصادفی استفاده می‌کند که حدس زدن کلیدهای تولید شده را سخت‌تر – در واقع غیرممکن می‌کند. این نوع PRNG از آنتروپی سیستم برای بذر دادن داده ها به فرآیند تصادفی استفاده می کند تا حدس زدن نتایج را سخت کند و حدس زدن شرایط اولیه PRNG را سخت می کند.

سایر سیستم ها کلیدهای خصوصی را به طور قطعی با استفاده از یک عبارت عبور و یک تابع مشتق کلید استخراج می کنند. این روش ها در کیف پول های HD مدرن به کار می روند که تولید و مدیریت آدرس های کیف پول را آسان می کند. تمام کلیدهای خصوصی برای تمام آدرس های کیف پول در کیف پول HD با استفاده از همان تابع استخراج کلید تولید می شوند و می توان آنها را با یک عبارت عبور بازیابی کرد.

الگوریتم های رمزنگاری
رمزنگاری می تواند قوی یا ضعیف باشد که با زمان و مقدار منابع مورد نیاز برای بازیابی متن ساده از متن رمزی آن اندازه گیری می شود.

1) رمزگذاری معمولی کار خوبی برای ایمن کردن داده های ذخیره شده انجام می دهد، اما هنگام ایمن سازی داده ها در حین انتقال می تواند بسیار گران باشد.

#) رمزنگاری مدرن نامتقارن کلید عمومی-خصوصی مشکل توزیع کلیدها را حل می کند. روش‌هایی مانند OpenPGP از ترکیبی از رمزنگاری کلید عمومی (رمزگذاری عدم تقارن) و رمزنگاری معمولی استفاده می‌کنند.

سایفرها توابع ریاضی هستند که امکان رمزگذاری و رمزگشایی اطلاعات را فراهم می کنند. از یک کلید – که یک کلمه، عدد یا عبارت است، برای رمزگذاری یک متن ساده استفاده می کند. کلیدهای مختلف منجر به متون یا هش های مختلف رمزگذاری می شوند.

3) یک الگوریتم رمزنگاری داده‌های تصادفی را جمع‌آوری می‌کند تا به تابع ریاضی آن و ورودی‌های پیام ساده تزریق کند تا یک متن رمزگذاری‌شده تولید کند.

4) سایفرها با استفاده از استراتژی های مختلف برای مخفی کردن پیام ها کار می کنند. آنها ممکن است آن را با داده های اضافی ترکیب کنند، معکوس کنند، یا آن را جابه جا کنند، اینها تنها چند نمونه هستند.

5) به عنوان مثال، در رمزگذاری کلید متقارن، الگوریتم ممکن است از رمزهای جابجایی استفاده کند که در آن ترتیب واحدها در متن ساده مرتباً مرتب می شود تا پیام پنهان شود. تابع یا رمز مورد استفاده را تابع bijective می نامند. متن رمزی یک جایگشت از متن ساده را تشکیل می دهد. در این حالت، برای رمزگشایی پیام، یک تابع معکوس به متن رمزگذاری شده اعمال می‌شود تا نظم اصلی متن را بازیابی کند و به متن ساده بازگردد.

3) کلیدهای خصوصی و عمومی چگونه برای ایمن کردن داده ها کار می کنند؟

(i) رمزنگاری با جفت کلید عمومی و خصوصی یک فرآیند ریاضی است. هنگامی که از کلید خصوصی برای ایجاد یک امضای دیجیتال استفاده می شود، تراکنش منحصر به هر تراکنش دیگری است و نمی تواند توسط افراد خارج یا داخل بلاک چین کپی شود.

(2) امضای یک تراکنش معین نمی تواند شبیه امضای یک تراکنش متفاوت باشد، حتی زمانی که از کلید خصوصی یکسان برای تولید این دو امضا استفاده شود.

(iii) علاوه بر این، علاوه بر اینکه کلیدها از طریق هش کردن به صورت ریاضی پنهان می شوند، رابطه بین آنها به سختی قابل باز کردن است. بنابراین یافتن پیام اصلی بسیار امن است.

(IV) ایمن سازی داده ها، اطلاعات و تراکنش ها با کلیدهای خصوصی و عمومی بر این ایده متکی است که در حالی که یافتن حاصل ضرب دو عدد اول بزرگ آسان است، یافتن فاکتورهای یک عدد بزرگ به طور فزاینده ای سخت تر و غیرممکن است. فقط عوامل اولیه بسیار بزرگ

(v) این به این دلیل است که محاسبه فاکتورهای عدد با هر روشی که در حال حاضر از جمله سریعترین رایانه ممکن است، هزاران سال طول می کشد.

به دو عدد در مدول همگن گفته می شود که تفاوت آنها بر مدول بخش پذیر باشد. عدد 30 با 9 مدول 7 مطابقت دارد زیرا تفاوت بین 30 و 7 بر 7 بخش پذیر است.

بررسی امنیت بلاکچین و اجرای آن

4) ایجاد امضاهای دیجیتال

اکنون اجازه دهید نحوه ایجاد امضای دیجیتال در بلاک چین و نقش آنها در محرمانگی را درک کنیم.

از کلیدهای عمومی به صورت عمومی استفاده می شود، اگرچه به طور ایمن از طریق گواهینامه های دیجیتال به عنوان مثال در اصطلاحات تخصصی رمزگذاری وب سایت و ایمیل. گواهی ها توسط مقامات صدور گواهینامه یا CA صادر می شود.

گواهی دیجیتال حاوی اطلاعات شخصی مانند کلید عمومی است. اصالت امضای دیجیتال که خود امضا شده است، با تایید امضای آن اثبات می شود. در رمزگذاری ایمیل و وب، کلیدهای عمومی از CA برای تأیید امضای گواهی های دیجیتال صادر شده قبل از تأیید صحت اطلاعات و پیام استفاده می شود.

در بلاک چین ها از کلید خصوصی برای امضای دیجیتالی تراکنش استفاده می شود. سپس از کلید عمومی مرتبط برای تأیید صحت پیام‌هایی که با کلیدهای خصوصی مربوطه ایجاد شده‌اند، با تأیید صحت امضای دیجیتال روی آن پیام‌ها، استفاده می‌شود. این چیزی است که وقتی از طریق یک تراکنش از کیف پول خصوصی خود به سیستم بلاک چین ارسال می کنید، اتفاق می افتد.

به این ترتیب کلیدهای خصوصی محرمانه بودن داده های ارسالی را تضمین می کنند.

در مرحله آخر، زمانی که پیام یا تراکنش دستکاری یا تغییر داده نشده باشد، دو هش یکسان هستند. پیام معتبر است؛ در غیر این صورت، به عنوان دستکاری شده یا غیر معتبر رد می شود.

بنابراین، اگر تراکنش در یک بلاک چین تغییر کند، منجر به هش متفاوتی با هش می شود که توسط فرستنده یا ماشین او هنگام ارسال ایجاد شده است، جایی که تراکنش اصلی ابتدا با کلید خصوصی گیرنده رمزگشایی می شود.

این ایده در تجارت ارزهای دیجیتال به صورت رفت و برگشتی و برای انجام پرداخت های رمزنگاری استفاده می شود.

سایر استراتژی های امنیتی مرتبط با کلیدهای درون بلاک چین عبارتند از:

پروتکل آدرس های کیف پول چند امضایی در بلاک چین امکان تولید کپی از کلیدها را برای هر دارنده کیف پول فراهم می کند. به عنوان مثال، زمانی اعمال می شود که یک کیف پول متعلق به یک خانواده یا شرکت باشد و سه یا چند طرف ملزم به امضای معامله هستند تا اجازه داده شود.
با یک کیف پول چند امضایی، یکی از طرفین نمی تواند بدون شاهد بودن دیگران، ارز دیجیتال را خرج کند. برای خرج کردن وجوه، تراکنش باید توسط بیش از یک طرف صاحب کلید امضا شود.
برخی از کیف پول‌های آنلاین و سیستم‌های بلاک چین از یک پروتکل چند امضایی استفاده می‌کنند که در آن یک کلید خصوصی در دستگاه کاربر ذخیره می‌شود، دیگری توسط کاربر به‌صورت آفلاین یا در مکانی جداگانه ذخیره می‌شود و دیگری در اختیار ارائه‌دهنده خدمات قرار می‌گیرد. هر یک از این دو می‌تواند در صورت گم شدن یا گم شدن یکی از خدمات، قفل کیف پول یا خدمات را باز کند.
با حرکت به سمت امنیت آنلاین، برخی از سیستم ها اجازه تولید کلیدهای خصوصی را به عنوان پیوندهای یکبار مصرف برای هر جلسه می دهند. به عنوان محرمانگی پیشرو شناخته می شود.

بررسی امنیت بلاکچین و اجرای آن

5) چگونه هشینگ به ایمن سازی داده ها در بلاک چین کمک می کند؟

در هش، داده های ورودی از طریق یک تابع یا فرمول ریاضی به نام تابع هش عبور می کنند. تابع ورودی را به خروجی تبدیل می کند که هیچ معنایی ندارد مگر اینکه به پیام اصلی خود بازگردانده شود.

طول خروجی بدون توجه به طول ورودی باید یکسان باشد. به عنوان مثال، در یک بلاک چین بیت کوین که از الگوریتم اثبات کار استفاده می کند، SHA-256 الگوریتم مورد استفاده است و یک هش به طول 256 بیت یا 64 کاراکتر تولید می کند.
دو ورودی متفاوت – حتی آنهایی که به عنوان مثال از طریق حروف بزرگ و کوچک با هم تفاوت دارند، نمی توانند خروجی مشابهی داشته باشند.
همان ورودی، خروجی یکسان را همیشه بدون هیچ گونه واریسی ارائه می‌کند تا بدون توجه به اینکه چند بار از طریق تابع هش شده است، سازگاری را تضمین می‌کند.
روند برگشت ناپذیر است. یعنی شروع با خروجی و هش کردن آن ورودی تولید کننده آن را تولید نمی کند.
بازگشت به زنجیره بلوک، که زنجیره‌ای از بلوک‌ها است که هر کدام شامل مجموعه‌ای از داده‌ها هستند، بلوک دارای یک هش یا خروجی است که مربوط به داده‌های موجود در بلاک چین است. هر گونه تغییر در داده ها به معنای نیاز به تغییر هش است. بعلاوه از آنجایی که هر هش بلوک در رابطه با هش بلوک قبلی نیز تولید می‌شود، همه بلوک‌ها به هم مرتبط هستند.

بنابراین، تغییر داده ها در یک بلوک به معنای تغییر در همه هش های بلوک است. این یک جنبه مهم از ایمن سازی داده ها در یک بلاک چین است، زیرا داده ها به طور ایمن در یک بلاک چین به هم پیوسته هستند، تغییر ناپذیر است.

بنابراین شناسه‌های هش به هم مرتبط هستند و امنیت و تغییرناپذیری داده‌ها را در یک زنجیره بلوکی تضمین می‌کنند.

فرآیند تأیید تراکنش ها از این مکانیسم هش استفاده می کند. در این حالت، شخصی که با موفقیت یک بلوک را هش می‌کند، آن را ماین می‌کند و پاداش را دریافت می‌کند. ماینر مرتباً حدس می‌زند تا مقدار هش را پیدا کند که هش خروجی مورد نیاز برای استخراج یک بلوک معتبر در زنجیره را تولید می‌کند.

6) اکونومی کریپتو و امنیت بلاک چین

Crypto-economics از همان ایدئولوژی‌های نظریه بازی استفاده می‌کند که در آن قوانین و پاداش‌های از پیش تعریف‌شده به‌طور ریاضی تصمیم‌هایی را که باید در موقعیت‌های مختلف گرفته شود، تعیین می‌کنند. در crypto-economics، رفتار گره ها در بلاک چین توسط crypto-economics مدل می شود.

ایدئولوژی های اقتصادی بر روی پروتکل های زنجیره بلوکی از جمله رفتار شرکت کنندگان و نتایج احتمالی رفتارها کدگذاری می شوند.
اقتصاد رمزنگاری رفتار مثبت و صادقانه را تشویق می‌کند و به شرکت‌کنندگانی که چنین رفتاری انجام می‌دهند، پاداش می‌دهد و در عین حال از رفتار بدخواهانه یا معیوب جلوگیری می‌کند.
به عنوان مثال، پاداش دادن به کسانی که از شبکه پشتیبانی می‌کنند، با تخصیص قدرت پردازش کامپیوتری خود از طریق پاداش استخراج در بیت‌کوین است. در عین حال، گره های ناصادق یا ناکارآمد با اخراج از شبکه مجازات می شوند.

متعادل کردن پاداش‌ها از طریق الگوریتم‌های اجماع و اقتصاد رمزنگاری، امنیت بیشتر شبکه را تضمین می‌کند، زیرا بسیاری از مردم انگیزه دارند که به طور مثبت از شبکه حمایت کنند و در آن مشارکت کنند. این امر احتمال ارتکاب هش ریت توسط افراد بیشتری را به یک گروه یا نهاد منفرد که می‌تواند منجر به حملات 51 درصدی شود، از بین می‌برد. به عنوان مثال، رقابت پذیری شبکه بیت کوین، احتمال حملات مخرب را به حداقل می رساند.
Crypto-economics با حصول اطمینان از اینکه تعداد زیادی هش ریت توسط افراد زیادی به شبکه متعهد شده است و تضمین می کند که ناامنی هایی مانند حمله 51% سخت و پرهزینه هستند، اگر نگوییم غیرممکن است. به عنوان مثال، در بیت کوین، انجام چنین حمله ای برای یک پاداش بالقوه بسیار ناچیز از نظر هزینه بسیار تنبیهی خواهد بود.
بنابراین، بلاک‌چین‌ها ویژگی‌ای دارند که به نام تحمل خطای بیزانس (BFT) شناخته می‌شود. این توانایی شبکه را برای ادامه عملکرد عادی حتی زمانی که برخی گره‌ها به خطر افتاده یا به طور مخرب عمل می‌کنند، تعریف می‌کند. تا زمانی که انگیزه برای رفتار صادقانه بیشتر از فعالیت های مخربی باشد که به عنوان بازدارنده تعیین می شود، اینگونه است.

با این حال، شبکه‌های بلاک چین کوچکتر با نرخ هش کوچک ممکن است حملات 51 درصدی را تجربه کنند، زیرا کل نرخ هش بسیار کوچک است و برای حمله به 51 درصد از گره‌ها و کنترل شبکه مقرون به صرفه است.

7) رایانه های کوانتومی و بلاک چین های مقاوم در برابر کوانتومی
با استفاده از الگوریتم‌های کامپیوتری فوق سریع، ممکن است محاسبه عوامل یک عدد بزرگ در عرض چند ثانیه آسان‌تر و سریع‌تر باشد، حتی اگر دارای فاکتورهای اول بسیار بزرگ باشد. این بدان معنی است که شکستن بلاک چین های ایمن شده با الگوریتم های رمزنگاری فعلی امکان پذیر می شود. این به این دلیل است که کشف کلیدهای رمزنگاری در عرض چند ثانیه ممکن می شود.

برای پاسخ به این موضوع، بحث‌ها و کارهایی در مورد بلاک چین‌هایی که می‌توانند با آن مقابله کنند، شروع شده است. چنین بلاک چین مقاوم در برابر کوانتومی، شکستن زنجیره ها را برای کامپیوترهای کوانتومی سخت تر می کند.
این بلاک چین ها به جای استفاده از الگوریتم های رمزنگاری فعلی که قادر به مقاومت در برابر رایانه های کوانتومی نیستند، از الگوریتم هایی استفاده می کنند که می توانند کلیدهای قوی تری تولید کنند که در برابر چالش رایانه های کوانتومی مقاومت کنند.

نتیجه
در این آموزش کریپتو کارنسی اصول و کار رمزنگاری، هش، امضای دیجیتال و همچنین اجماع و اقتصاد رمزنگاری را در ایمن سازی بلاک چین ها در نظر گرفته است. ما دیدیم که در حالی که رمزنگاری روش اصلی ایمن سازی بلاک چین است، تکنیک های دیگر نیز نقش مهمی در ایمن سازی بلاک چین ایفا می کنند.

دیدیم که امضای دیجیتال به حفظ اصالت و محرمانه بودن تراکنش‌ها کمک می‌کند، حتی اگر رمزنگاری از طریق هش و رمزگذاری کلید تضمین می‌کند که رازداری نقش مهمی در امنیت بلاک چین دارد.

بررسی امنیت بلاکچین و اجرای آن

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
نمایش بیشتر

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات و نظرات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مرتبط را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ثبت نظرات سیاسی,عقیدتی و دینی اکیدا بپرهیزید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
دکمه بازگشت به بالا
به تلگرام ما بپیوندید و از جدیدترین اخبارها , ایردراپ های ارز دیجیتال, کدهای تخفیف , کدهای مورس و دریافت سکه ارز ها باخبر شوید.
کانال تلگرام
گروه تلگرام
به تلگرام فناورانه بپیوندید و از جدیدترین اخبارها , ایردراپ های ارز دیجیتال, کدهای تخفیف , کدهای مورس و دریافت سکه رمز ارزها باخبر شوید.
گروه تلگرام
کانال تلگرام