بزودی جشنواره بزرگی برگزار خواهد شد...

شرکت می کنم.
نصب بازی کنسول
اخبار تکنولوژیاخبار سخت افزار

جزئیات مادربردهای سری 800 اینتل

جزئیات مادربردهای سری 800 اینتل : اینتل مجموعه ای از گردهمایی ها را برای تامین کنندگان و شرکای تجاری خود ترتیب داده است تا پلتفرم نسل جدید LGA-1851 را ارائه و توضیح دهد. این گردهمایی ها بخشی از مرحله مقدماتی برای عرضه مادربردهای سری 800 توسط این شرکت است. مدل Z890 این سری نیز در رویداد Computex امسال بدون نام رسمی مشاهده شد. در ادامه با فناورانه همراه باشید ..

در ارتباط با این، تصویری از یک نمودار ارائه تبلیغاتی از اینتل فاش شده است که جزئیات قبلی مرتبط با پلتفرم نسل جدید آنها را تأیید می کند. علاوه بر این، پیکربندی PCI-Express آن نیز در این زمینه مشخص شده است. تراشه های نسل جدید از 16 خط انحصاری نسل 5 برای پردازش گرافیکی استفاده می کنند که شامل اسلات اولیه PCIe است. علاوه بر این، 4 خط تکمیلی نسل 5 به طور خاص برای ذخیره سازی اختصاص داده شده است. علاوه بر این، یک رابط Gen4x4 مستقیماً به CPU متصل است و کاربر را قادر می‌سازد تا مستقیماً CPU را به یک درایو SSD دیگر متصل کند. با این حال، یک استاندارد ارتباطی پایین تر و کندتر برای این منظور به کار گرفته شده است. نکته قابل توجه این است که کاربران دیگر نیازی به اختصاص خطوط نسل پنجم به GPU و حافظه ذخیره سازی نخواهند داشت.

اطلاعات فاش شده از مادربرد های سری 800 اینتل

جزئیات مادربردهای سری 800 اینتل

آخرین نسل تراشه ها همچنین دارای کنترلرهای Thunderbolt 4 هستند و با استفاده از گرافیک یکپارچه Arc Xe-LPG می توانند تا 4 نمایشگر را پشتیبانی کنند. کاربران می توانند مانیتورها را بر اساس استاندارد DisplayPort 2.1 یا HDMI 2.1 مستقیماً به مادربرد متصل کنند. مشخصات این تراشه نشان می‌دهد که از ارتباط USB با سرعت‌های 20G، 10G و 5G پشتیبانی می‌کند، هرچند آمار دقیقی اعلام نشده است.

یک تغییر قابل توجه در پلت فرم LGA-1851، بر خلاف نسخه های قبلی خود، عدم پشتیبانی از حافظه DDR4 است. برخلاف مادربردهای Z690 و Z790 که هر دو استاندارد DDR4 و DDR5 را دارند، کاربران اکنون مجبورند بردی را بر اساس نوع حافظه رم سیستمی که قصد استفاده از آن را دارند انتخاب کنند، زیرا فقط حافظه DDR5 پشتیبانی می‌شود. در ابتدا، به دلیل هزینه نسبتاً بالاتر حافظه های DDR5، کاربران در مورد این تغییر تردید داشتند. با این حال، قیمت این تراشه ها نسبت به دو سال پیش که جزئیات مربوط به مشخصات تراشه های Arrow Lake مشخص شد، کاهش قابل توجهی داشته است.

اینتل اعلام کرده است که پردازنده های دسکتاپ Arrow Lake-S قرار است در سه ماهه سوم سال جاری عرضه شوند. در حالی که این شرکت هنوز تاریخ دقیق عرضه این محصولات یا مادربردهای جدید این نسل را اعلام نکرده است، بدیهی است که تراشه های جدید Core Ultra 200K نیاز به این مادربردها را دارند. در نتیجه، انتظار می‌رود که مادربردهای نسل جدید همزمان یا مدت کوتاهی پس از عرضه تراشه‌های جدید اینتل، معرفی و در بازار عرضه شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
نمایش بیشتر

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات و نظرات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مرتبط را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ثبت نظرات سیاسی,عقیدتی و دینی اکیدا بپرهیزید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
دکمه بازگشت به بالا
به تلگرام ما بپیوندید و از جدیدترین اخبارها , ایردراپ های ارز دیجیتال, کدهای تخفیف , کدهای مورس و دریافت سکه ارز ها باخبر شوید.
کانال تلگرام
گروه تلگرام
به تلگرام فناورانه بپیوندید و از جدیدترین اخبارها , ایردراپ های ارز دیجیتال, کدهای تخفیف , کدهای مورس و دریافت سکه رمز ارزها باخبر شوید.
گروه تلگرام
کانال تلگرام