بزودی جشنواره بزرگی برگزار خواهد شد...

شرکت می کنم.
نصب بازی کنسول
رپورتاژ

5 کاربرد مهم پروژکتور ال ای دی!

پروژکتور ال ای دی، یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین محصولات روشنایی در فضای باز است. دلیل این محبوبیت، نور بسیار زیاد در عین مصرف بسیار کم، کیفیت بالای نور، طول عمر بالای چراغ و راحتی در نصب و استفاده است. همین دلایل باعث شده تا  نورپردازی با پروژکتور ال ای دی تنها محدود به فضای باز نشده و در فضای داخلی مانند انبار و سوله نیز بتوان روشنایی مناسب و بهینه‌ای با این چراغ ال ای دی داشت. بدنه آلومینیومی مقاوم در برابر آسیب‌های فیزیکی، پرژکتور ال ای دی را به بهترین گزینه نورپردازی  فضای باز تبدیل کرده‌است. در این مقاله به 5 فضا اشاره کرده‌ایم که بهترین گزینه برای روشنایی آن‌ها، پروژکتور ال ای دی است.

روشنایی فضاهایی با ارتفاع زیاد

از آن‌جایی که فضاهایی با ارتفاع زیاد، به پرتاب نور بالایی نیاز دارند، در پروژه‌هایی که استفاده از چراغ آویز مطابق دکوراسیون نیست و یا صرفه اقتصادی ندارد، پروژکتور LED یکی از بهترین گزینه‌هاست. از قسمت‌های گوناگون مال‌ و پاساژ مانند رستوران و فودکورت گرفته تا پارک‌ آبی و سالن ورزشی و یا حتی فضاهای صنعتی و کارگاهی از مکان‌هایی به شمار می‌روند که پروژکتور ال ای دی به خوبی آن‌ها را روشن می‌کند. البته باید این نکته را در نظر داشت که روشنایی این قسمت‌ها ممکن است ساده نباشد و برای نورپردازی نیاز به دانش تخصصی و محاسبات دقیق داشته‌باشید. در این خصوص ارتباط با کارشناسان اکووات راهگشای نیازهای شماست.

روشنایی خیابان و معابر و پارک با پروژکتور ال ای دی

در بسیاری از قسمت‌های مختلف خیابان از جمله برخی معابر و یا حاشیه اتوبان، پارکینگ‌های روباز خودرو، پارک و فضای سبز و از این دست فضاها، استفاده پروژکتور ال ای دی به دلیل کوچکتر بودن نسبی اندازه آن نسبت به چراغ خیابانی بهتر و به صرفه‌تر است.. برای نورپردازی معابر و بخش‌هایی که محل عبور انسان و خودرو، بازی کودکان، یا فضای نگهبانی است چند نکته را باید رعایت نمود. مورد اول یکدست بودن نور و روشنایی محوطه و جلوگیری از ایجاد نقاط تاریک و روشن است. بنابراین به سراغ پروژکتوری بروید که پخش نور بیشتری دارد. استفاده از پروژکتور ال ای دی SMD یکی  یکی از بهترین انتخاب‌ها برای نورپردازی این فضاهاست. برخلاف باور رایج، هردو پروژکتور SMD و COB از جمله پروژکتورهای ال ای دی محسوب شده و تفاوت اصلی آن‌ها در شیوه ساخت و برخی مشخصات کیفی می‌باشد. پخش نور پروژکتور SMD  بیشتر بوده و محدوده گسترده‌تری را روشن می‌کند. در وهله اول پس از انتخاب پروژکتور led خود باید دقت داشته‌باشید که فاصله پروژکتورها از هم و جانمایی آن‌ها دقیق باشد تا فضا را یکدست روشن کند. مورد دوم در روشنایی معابر با پرژکتور LED این است که نصب پروژکتور باید به شکلی باشد که از ایجاد خیرگی برای چشم و مزاحمت برای عابران و خودروها جلوگیری کند تا امنیت ایشان به خطر نیفتد.

روشنایی ورودی فروشگاه و ساختمان با پروژکتور ال ای دی

نوری که در قدمگاه یا ورودی ساختمان‌ مسکونی، شوروم، فروشگاه یا ساختمان‌های اداری و خدماتی ساطع می‌شود دو کار اصلی را انجام می‌دهد: مورد اول روشن کردن فضای ورود جهت تشخیص راحت و حفظ امنیت فضا جهت کنترل ورودی‌ها به ساختمان و مورد دوم زیبایی بصری در نمای بیرونی ساختمان. بنابراین نور استفاده شده باید با کیفیت باشد. منظور از کیفیت در این‌جا فاکتورهایی نظیر شاخص نمود رنگ یا CRI است که بیانگر قدرت آن در تفکیک رنگ و نمایش رنگ‌های واقعی است. در این خصوص پروژکتور COB بهترین پروژکتور است.

نورپردازی انبار و سوله با پروژکتور ال ای دی

برای روشنایی سوله، انبار و کارخانه و فضای کارگاهی با پروژکتور LED باید به این دو نکته توجه نمود. مورد اول اینکه روشنایی فضا باید به قدری باشد که برای انجام فعالیت، بسته‌بندی، جابجایی وسایل و کالاها، بارکد خوانی و کارهای مشابه کافی باشد. مورد بعد اینکه تعداد پروژکتورهای مورد استفاده باید حتی‌الامکان بهینه باشد زیرا پروژکتورها در این فضا برای ساعات زیادی روشن هستند.

روشنایی سالن­ ورزشی و استخر

روشنایی سالن‌های ورزشی با پروژکتور از قدیم محبوبیت زیادی داشته‌است. پروژکتورها و نورافکن‌ها به صورت کلی پرتاب نور بالایی داشته و برای نصب در ارتفاع‌های مختلف مناسب می‌باشد. در سالن‌های ورزشی می‌توان با استفاده از پروژکتور ال ای دی مصرف را بهینه کرده و هزینه‌های مصرفی را به حداقل رساند. نکته مهم در انتخاب پروژکتور ال ای دی و نصب آن این است که نور خروجی باید فاقد خیرگی برای چشم افراد حاضر در سالن بوده و هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی برای ایشان اختلال ایجاد نکند.

منبع: صنایع روشنایی اکووات

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
نمایش بیشتر

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات و نظرات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مرتبط را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ثبت نظرات سیاسی,عقیدتی و دینی اکیدا بپرهیزید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
دکمه بازگشت به بالا
به تلگرام ما بپیوندید و از جدیدترین اخبارها , ایردراپ های ارز دیجیتال, کدهای تخفیف , کدهای مورس و دریافت سکه ارز ها باخبر شوید.
کانال تلگرام
گروه تلگرام
به تلگرام فناورانه بپیوندید و از جدیدترین اخبارها , ایردراپ های ارز دیجیتال, کدهای تخفیف , کدهای مورس و دریافت سکه رمز ارزها باخبر شوید.
گروه تلگرام
کانال تلگرام