بزودی جشنواره بزرگی برگزار خواهد شد...

شرکت می کنم.
نصب بازی کنسول
آموزش امنیتآموزش های کریپتوکارنسی

هک با توکن تقلبی

اخیرا شاهد واریز توکن‌هایی با نام توکن‌های مطرح بازار در کیف پول کاربران ارز دیجیتال هستیم. این قبیل توکن های تقلبی دامی از جانب سارقان است که به وسیله ی آن به کلید خصوصی و کلمات بازیابی کاربران دسترسی پیدا می کنند.  بنابراین اگر در کیف پول تراست والت یا هر کیف پول دیگر کاربران توکن به صورت خودکار واریز شده است، لازم است آنها از نقد کردن این توکن ها خودداری کند زیرا هک با توکن تقلبی شیوه جدیدی از کلاهبرداری است که اخیرا مرسوم شده است.

هک با توکن تقلبی
هک با توکن تقلبی

هک با توکن تقلبی چگونه صورت می گیرد

برای بسیاری این سوال مطرح است که هک با توکن تقلبی چگونه صورت می گیرد. در پاسخ به این سوال لازم است به این نکته اشاره شود که در هر فردی در شبکه اتریوم و ترون می تواند در ازای پرداخت کمترین هزینه اقدام به ایجاد توکن جدید با واحدهای بسیار بالا کند. به عبارت دیگر کلاهبرداران با پشت سر گذاشتن مراحل زیر اقدام به هک با توکن تقلبی می کنند.

1-کلاهبرداران بر روی ترون یک توکن ایجاد می کنند که لوگو و ظاهر آن  مشابه توکن های مطرح بازار است. آنها در کنار طراحی توکن های تقلبی اقدام به طراحی یک سایت صرافی غیر متمرکز نیز می کنند.

2-در قدم بعدی کلاهبرداران برای افرادی که موجودی ترون دارند مقداری توکن ارسال می کنند. باید به این نکته اشاره شود که پیدا کردن آدرس در بلاک چین ترون به دلیل شفافیت بالا بسیار ساده است.

3-کاربران بعد از مشاهده و محاسبه مبلغ توکن واریز شده دچار این توهم می شوند که مبلغی را مجانی به دست آورده اند.

4-کاربر هیجان زده به سایت Tronscan ( سایت مناسب برای بررسی آدرس‌ها و توکن مبتنی بر ترون ) مراجعه و اقدام به نقد کردن توکن های خود می کند. او با ورود به این وب سایت وارد صفحه توکن تقلبی و آدرس سایت جعلی می شود.

5-بعد از ورود به سایت جعلی، سایت از کاربر می خواهد به منظور تبدیل توکن ها کیف پول خود را به سایت متصل کند.

6-بعد از اتصال کیف پول نوبت به وارد کردن کلید خصوصی یا کلمات بازیابی در کادر مشخص شده می رسد.

7-وارد کردن کلید خصوصی یا کلمات بازیابی مصادف با هک شدن است زیرا این اطلاعات برای کلاهبرداران ارسال می شود. هکرها با استفاده از اطلاعات کیف پول می توانند به راحتی اهداف شوم خود را عملی کنند.

توکن تقلبی
توکن تقلبی

راه جلوگیری از این شیوه کلاهبرداری

هک با توکن تقلبی زمانی امکانپذیر است که کاربر اقدام به فروش آنها کند. در واقع وجود این توکن ها در کیف پول هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. کسانی که کیف پولشان قابلیت حذف یا عدم نمایش این توکن ها را دارد می توانند با فعال کردن این گزینه آنها را غیر فعال کنند. در غیر این صورت رها کردن آنها به حال خود می تواند مانع از بروز مشکلات احتمالی شود. لازم به ذکر است گاهی اوقات ایردراپ‌های رسمی توکن هایی را به کاربران خود اهدا می کند. مقصود ما از توکن تقلبی این قبیل توکن های معتبر نیست. در نهایت باید گفت نباید از این مبحث مهم غافل شد که کلید خصوصی و کلمات بازیابی به منزله دارایی شما است. بنابراین نباید این قبیل اطلاعات را در اختیار هر کسی قرار داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
نمایش بیشتر

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات و نظرات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مرتبط را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ثبت نظرات سیاسی,عقیدتی و دینی اکیدا بپرهیزید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
دکمه بازگشت به بالا
به تلگرام ما بپیوندید و از جدیدترین اخبارها , ایردراپ های ارز دیجیتال, کدهای تخفیف , کدهای مورس و دریافت سکه ارز ها باخبر شوید.
کانال تلگرام
گروه تلگرام
به تلگرام فناورانه بپیوندید و از جدیدترین اخبارها , ایردراپ های ارز دیجیتال, کدهای تخفیف , کدهای مورس و دریافت سکه رمز ارزها باخبر شوید.
گروه تلگرام
کانال تلگرام