بزودی جشنواره بزرگی برگزار خواهد شد...

شرکت می کنم.
نصب بازی کنسول
رپورتاژ

راهنمای خرید فایروال فورتی گیت (fortigate)

فورتی گیت یک فایروال نسل آینده (NGFW) است که توسط شرکت فورتی‌نت (Fortinet) ارائه شده‌است. این فایروال از ویژگی‌های امنیتی پیشرفته‌ای برای محافظت از شبکه‌های کامپیوتری در برابر طیف گسترده‌ای از تهدیدات سایبری استفاده می‌کند. بنابراین، خرید فایروال fortigate را باید یک انتخاب درست توصیف کرد. این فایروال از قابلیت‌های Stateful Inspection و سیستم پیشگیری از نفوذ (IPS) پشتیبانی می‌کند.

اگر می‌خواهید بدانید باید به چه نکاتی قبل از خرید فایروال فورتی گیت دقت کنید تا پایان همراه ما باشید.

ویژگی های فایروال فورتی گیت (Fortigate)

هنگامی که صحبت از ویژگی‌های فایروال فورتی گیت به میان می‌آید با گلچینی از امکانات کاربردی و راهبردی روبرو می‌شویم. برخی از این ویژگی‌ها به شرح زیر هستند:

امنیت جامع شبکه: دیوارهای آتش فورتی گیت مجهز به فایروال نسل بعدی (NGFW) با قابلیت‌های پیشرفته مانند IPS، فیلتر کردن محتوای وب، بازرسی SSL و ساخت شبکه خصوصی هستند و به لطف هوش مصنوعی و یادگیری ماشین توانایی محافظت از شبکه‌ها در برابر تهدیدات ناشناخته را دارند. علاوه بر این، به کارشناسان شبکه اجازه می‌دهند کنترل دقیقی بر برنامه‌ها و دسترسی کاربران به محتواها داشته باشند و اطمینان حاصل کنند از رمزنگاری قوی در بخش‌های مختلف شبکه استفاده شده‌است.

عملکرد بالا: این دیوارهای آتش در مقایسه با نمونه‌های مشابه بالاترین سطح از عملکرد را ارائه می‌دهند. فرآیند ارزیابی بسته‌ها و پردازش‌ها را در کوتاه‌ترین زمان و بدون افت سرعت انجام می‌دهند، امکان استفاده از آن‌ها در شبکه‌های بزرگ و کوچک وجود دارد و از انواع مختلف کانال‌های ارتباطی پشتیبانی می‌کنند.

مدیریت آسان: وجود یک داشبورد قدرتمند و کارآمد که اجازه می‌دهد بخش‌های مختلف دیوارآتش را به شکل ساده‌ای مورد بررسی قرار داد و همچنین ابزارهای گزارش‌دهی و تحلیل پیشرفته باعث می‌شوند تا کارشناسان امنیت وقت بیشتری برای رسیدگی به مسائل دیگر داشته باشند.

قابلیت‌های چندگانه: این دیوارآتش مجهز به مجموعه‌ای از ویژگی‌های امنیتی است که از آن جمله باید به وجود فایروال قدرتمند، ابزارهای لازم برای پیاده‌سازی شبکه‌های خصوصی مجازی، سامانه پیشگیری از نفوذ، آنتی ویروس، فیلتر محتوای وب، کنترل برنامه‌ها، و غیره اشاره کرد. همچنین، قابلیت‌های لازم در ارتباط با SD-WAN به منظور مدیریت شبکه‌های گسترده، پشتیبانی از ابر و محیط‌های مجازی را ارائه می‌کند.

معرفی سری ها و مدل های فایروال فورتی گیت

  • فایروال‌های سری FortiGate 100F NGFW

فایروال‌های سری FortiGate 100F NGFW، امنیت هوش‌محور را بر مبنای یک زیرساخت واحد ارائه می‌دهند و توانایی مقابله با تهدیدات ترکیبی را دارند. این فایروال‌ها دید جامعی در رابطه با شبکه، برنامه‌های در حال اجرا، کاربران فعال و دستگاه‌های متصل به شبکه ارائه می‌کنند.

فایروال‌های FortiGate 100F مجهز به طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های امنیتی هستند تا هکرها به‌راحتی قادر به نفوذ به زیرساخت‌های سازمانی نباشند. همچنین، گزینه مناسبی برای نصب در لبه‌های شبکه هستند، توانایی ارزیابی محتوای بسته‌ها را دارند، تقسیم‌بندی شبکه را به شکل درستی انجام می‌دهند و از شبکه‌های SD-WAN محافظت کنند.

توان عملیاتی این دیوار آتش 2.6 گیگابیت بر ثانیه، توان عملیاتی NGFW آن برابر با 1.6 گیگابیت بر ثانیه است و به رابط‌های GE RJ45، GE SFP و 10GE SFP+، دو پورت WAN، چهار اسلات SFP و 12 پورت GE RJ45 تجهیز شده‌است.

ویژگی های فایروال فورتی گیت (Fortigate)

  • فایروال‌های سری Fortinet FortiGate FG 200F

فایروال‌های سری Fortinet FortiGate FG 200F، با هدف پاسخ‌گویی به نیازهای شرکت‌های متوسط و بزرگ طراحی شده‌اند و مجهز به پردازنده‌های اختصاصی هستند که تاخیر در پردازش بسته‌ها را کم کند. FortiGate FG 200F مجهز به طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های امنیتی مثل دیوار آتش، آنتی‌ویروس، ضد بدافزار، ضد جاسوس‌افزار است و توانایی بررسی عمیق بسته‌ها (DPI)، رمزگذاری اطلاعات و غیره را دارد.

دیوارآتش FortiGate FG 200F ظرفیت سوئیچینگ 27 گیگابیت بر ثانیه ترافیک و تاخیری کمتر از 5 میکروثانیه دارد، یک داشبورد بصری قدرتمند برای پیکربندی و مدیریت دیوارآتش ارائه می‌کند و مجهز به 16 پورت RJ45، 1 پورت مدیریتی، 8 پورت GE SFP، 2 پورت GE SFP+ FortiLinks 10 و 2 پورت GE SFP+ 10 است. این دیوار آتش مجهز به 480 گیگابایت حافظه SSD است.

  • فایروال‌های سری FortiGate FG 400F

FortiGate FG 400Fیکی دیگر از دیوارهای آتش سطح بالای این شرکت است که مجهز به ویژگی‌های فنی سطح بالایی است که از آن جمله باید به 16 رابط GERJ45، 8 اسلات GE SFP، 4 اسلات10 GE SFP+ و چهار اسلات 10 GE SFP+ Ultra Low Latency اشاره کرد. همچنین، دو پورت مدیریتی، یک پورت USB و یک پورت کنسول RJ45 روی آن نصب شده‌است. توان عملیاتی مکانیزم IPS آن 12 گیگابیت بر ثانیه، توان عملیاتی NGFW معادل 10 گیگابیت بر ثانیه و توان عملیاتی محافظت از تهدیدات آن 9 گیگابیت بر ثانیه است. عملکرد دیوارآتش این محصول بر مبنای الگوی حالت‌دار (Stateful) است تا ارزیابی بسته‌ها به شکل دقیقی انجام شود.

  • فایروال‌های سری FortiGate FG 600F

FortiGate FG 600F یکی دیگر از محصولات رده بالای فورتی‌نت است که 16 پورت GE RJ45 ، 8 اسلات شتاب‌دهنده سخت‌افزاری GE SFP و 4 اسلات10 GE SFP+/GE SFP در اختیار کارشناسان شبکه قرار می‌دهد. این دیوارآتش به دو پورت مدیریتی RJ45/HA تجهیز شده تا فرآیند مدیریت آن به شکل ساده‌ای انجام شود.

وجود آنتی‌ویروس، ضد بدافزار، ابزارهای ضد جاسوسی، مکانیزم بررسی عمیق بسته‌ها، رمزگذاری اطلاعات و تعریف شبکه‌های خصوصی مجازی به همراه دو حافظه حالت جامد 480 گیگابایتی SSD باعث شده تا کارشناسان امنیت بتوانند یک زیرساخت امنیتی قدرتمند را پیاده‌سازی کنند. یکی دیگر از قابلیت‌های سطح بالای محصول فوق دو فرستنده گیرنده SFP (SX 1 GE) است که نقش مهمی در تسریع عملیات پردازشی دارد. برای خرید فایروال فورتی گیت می‌توانید به آدرس https://falnic.com/shop/firewalls/fortinet مراجعه کنید.

معرفی سری ها و مدل های فایروال فورتی گیت

عوامل موثر بر قیمت فایروال Fortigate

هنگامی که صحبت از عوامل موثر بر قیمت فایروال Fortigate به میان می‌آید چند نکته وجود دارد که باید به آن دقت کنید:

  • مدل فایروال

فورتی‌نت طیف گسترده‌ای از فایروال‌ها را ارائه می‌دهد که از نظر ویژگی‌، عملکرد و قیمت با یکدیگر متفاوت هستند. به طور کلی، مدل‌های رده بالا با ویژگی‌های بیشتر و عملکرد قوی‌تر، قیمت بالاتری دارند.

  • تعداد کاربران

قیمت فایروال Fortigate براساس تعداد کاربرانی که از آن استفاده می‌کنند، تعیین می‌شود. به طور کلی، فایروال‌هایی که برای تعداد کاربران بیشتر طراحی شده‌اند، قیمت بالاتری دارند.

  • پشتیبانی از مدل‌های مختلف اشتراک

Fortinet مدل‌های مختلف اشتراک را برای فایروال‌های خود ارائه می‌دهد. به طور کلی، اشتراک‌های دائمی قیمت بالاتری دارند، اما در درازمدت مقرون به صرفه‌تر هستند. اشتراک‌های سالیانه و ماهانه قیمت پایین‌تری دارند، اما ممکن است در درازمدت هزینه بیشتری داشته باشند.

  • قابلیت‌های متعدد

برخی از فایروال‌های Fortigate با ویژگی‌های اضافی مانند پشتیبانی از VPN، IPS، آنتی ویروس و غیره ارائه می‌شوند. این ویژگی‌ها می‌توانند قیمت فایروال را افزایش دهند.

  • گارانتی و خدمات پس از فروش

Fortinet برای فایروال‌های خود گارانتی و پشتیبانی فنی ارائه می‌دهد. نوع و مدت زمان گارانتی و پشتیبانی می‌تواند بر قیمت فایروال تاثیر بگذارد.

فایروال فورتی گیت گزینه مناسبی برای کسب‌و‌کارهای کوچک، متوسط و بزرگ، سازمان‌های دولتی و آموزشی، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات امنیتی و مراکز داده و ابری است. این دیوارآتش به لطف ارائه مزایای درخشان مثل افزایش سطح امنیت شبکه، کاهش حملات سایبری، بهبود عملکرد شبکه، افزایش کارایی و بهره‌وری و کاهش هزینه‌های عملیاتی به انتخاب اول بسیاری از شرکت‌ها تبدیل شده‌است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
نمایش بیشتر
انتشار یافته: 2
  1. محمد
     
     
    1402/12/27 - 9:41

    درود و وقت بخیر
    لطف میکنید از انواع فایروال فورتی گیت هم نام ببرید؟

    1. تحریریه
       
       
      1402/12/27 - 4:52

      سلام وقت بخیر
      در مقاله های بعدی حتما انواع این فایروال ها رو بررسی میکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات و نظرات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مرتبط را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ثبت نظرات سیاسی,عقیدتی و دینی اکیدا بپرهیزید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
دکمه بازگشت به بالا
به تلگرام ما بپیوندید و از جدیدترین اخبارها , ایردراپ های ارز دیجیتال, کدهای تخفیف , کدهای مورس و دریافت سکه ارز ها باخبر شوید.
کانال تلگرام
گروه تلگرام
به تلگرام فناورانه بپیوندید و از جدیدترین اخبارها , ایردراپ های ارز دیجیتال, کدهای تخفیف , کدهای مورس و دریافت سکه رمز ارزها باخبر شوید.
گروه تلگرام
کانال تلگرام